ImageEL BLOC D’ALCOI ENVIARÀ DEU DELEGATS AL PRÒXIM CONGRÉS NACIONAL

Paco Blay: “Els delegats o compromissaris acudeixen amb la il·lusió de fer una bona tasca, aportant les seues idees per a convertir el projecte nacional del BLOC en el gran projecte que canviarà el present i el futur del País Valencià”

El pròxim Congrés Nacional del BLOC, que tindrà lloc en el Palau de Congressos de Valencia els pròxims 21 i 22, al voltant de nou-cents delegats de tot el País Valencià, entre els quals hi estaran trenta quatre de les nostres comarques de l’Alcoià, Comtat i Foies. Dels més de trenta delegats, deu correspondran al col·lectiu d’Alcoi, entre els quals estaran el regidor Paco Blay, els consellers Nacionals Rafel Carbonell i Ximo Victoriano, així com el representant de l’Executiva Comarcal David Abad.

El representant alcoians acudiran amb la il·lusió de contribuir amb les seus aportacions a un rellançament del BLOC com alternativa de govern no sols a nivell local sinó també a nivell de País, donant més cohesió a un projecte alternatiu de futur per als valencians que, fins ara, ni el PSOE ni el PP han estat capaços d’enllestir, perduts en picabaralles electoralistes tan crispadores com inútils.

Un dels objectius del Congrés del BLOC és consolidar el partit com a la tercera força política de tot el País, convertint la força actual a nivell municipal, amb una vintena d’Alcaldes i tres-cents regidors -molts dels quals estan governant en coalició en ciutats importants com Gandia, Ontinyent, Dénia, l’Alcúdia, Banyeres, Onil, etc.- en una autèntica tercera força, alternativa autonòmica als dos partits d’àmbit estatal, molt més pendents de les ordres o consignes que venem de Madrid que de treballar realment pels vertaders interessos del valencians.
Una prova d’aquest allunyament de la realitat valenciana dels dos partit s estatals -PSOE i PP- la podem trobar en la reforma de l’Estatut valencià que no contempla una reforma dels sistema electoral, amb el 5 % autonòmic que impedeix convertir les Corts Valencianes en una vertadera Cambra representativa de les diferents opcions polítiques. Des del BLOC tenen clar que si el BLOC no està a les Corts no és per falta de votants sinó per una llei electoral injusta i antidemocràtica.
Els delegats alcoians coincideixen en la seua profunda preocupació davant l’enorme irresponsabilitat del PP i del PSOE pels seus enfrontaments continus, tant a nivell mediàtic com a nivell institucional, perquè es deixen portar més per interessos de partit que per resoldre els greu problemes del País. Per això, afirma Paco Blay, “hem de desenvolupar un paper que ara es fa necessari, el de posar cordura, sensatesa i esperit dialogant en les seues disputes”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.