ImageEL BLOC DE LA COMARCA CONCEDEIX ELS PREMIS “AGERMANATS” AL CENTRE CULTURAL CASTELLUT I A LES COORDINADORES EÒLIQUES DE LES ÀREES 14 i 15

Ximo Victoriano: “Amb aquests premis volem reconèixer la tasca incansable i pacient del col·lectiu de Castalla en favor de la llengua i la cultura valencianes, així com el treball de les dues plataformes contra el Pla Eòlic a les nostres comarques”.

L’Executiva Comarcal del BLOC de l’Alcoià-el Comtat-Les Foies de Castalla i Xixona ha decidit concedir els premis “Agermanats” de 2006 al Centre Cultural Castellut i a les Plataformes contra el Pla Eòlic de les Àrees 14 i 15. Els premis han estat creats per a premiar i reconèixer la tasca de dedicació cívica i cultural a la nostra societat de persones i entitats que, amb esperit incansable i total entrega, han fet de la seua vida una tasca desinteressada de defensa dels seus recursos naturals, i d’estima a la seua terra, a la seua gent i a la seua cultura.

Els premis Agermanats tenen dues modalitats: una a la trajectòria cívica i cultural d’una persona o entitat que s’ha distingit per la defensa dels valors i recursos propis, que rep el nom de “Premi Agermanat”, i una altra de reconeixement al compromís amb el País Valencià i la seua llengua i cultura, que rep el nom de “Premi Ximo Llorca Pascual”, com a homenatge permanent al malaurat exalcalde de Muro i incansable lluitador per les llibertats nacionals.

La primera modalitat, el Premi “Agermanat” ha correspost enguany a les dues Coordinadores formades contra el Pla Eòlic Valencià en les nostres comarques, per la defensa aferrissada i rigorosa de les nostres serres enfront de les especulacions poc respectuoses amb els nostres recursos naturals de les empreses que pretenen instal·lar “molinetes”. Les dues Plataformes de les Àrees 14 i 15 s’han distingit per denunciar les moltes deficiències i mancances tècniques, jurídiques i mediambientals dels projectes que pretenien instal·lar molins de vent. El mateix Síndic de Greuges va escoltar les seues reclamacions i els va donar en gran part la raó en detectar insuficiències d’estudis sobre vents, impacte mediambiental i sobre el patrimoni, etc.

Per la seua banda, el “Premi Ximo Llorca Pascual”, ha correspost enguany a l’associació de Castalla “Centre Cultural Castellut”. Aquesta prestigiosa associació, que ha contribuït molt a la normalització i dignificació de la cultura valenciana a la Foia de Castalla, desenvolupa des de fa molts anys (va ser fundat en 1977) una tasca incansable de defensa i promoció de la llengua i cultura dels valencians mitjançant publicacions, conferències, xarrades i campanyes. La trajectòria del Centre ha estat especialment meritòria en un poble com Castalla, on sempre han trobat moltes dificultats per part de l’Ajuntament per a desenvolupar la seua tasca de recuperació de la cultura valenciana.

Els guardons seran lliurats en un sopar que tindrà lloc el divendres dia 9 de juny, a partir de les 21.30 h de la nit a Castalla, al restaurant Cassana, al qual s’espera que acudisca tota la militància del BLOC i els amics i simpatitzants, tant del BLOC com de tots aquells que vulguen acompanyar i solidaritzar-se amb els guardonats. Les persones que vulguen participar en l’acte de lliurament poden posar-se en contacte amb el BLOC d’Alcoi, de matí, al telèfon 96 553 71 37.

Ximo Victoriano. Secretari Comarcal.