ImageEL BLOC CONSIDERA QUE ÉS FONAMENTAL QUE ALCOI NO PERDA L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA

Paco Blay: “La societat civil s’hauria de mobilitzar per tal fer tot el possible per poder continuar disposant a Alcoi del servei a la ciutat”.

El regidor del BLOC de l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha manifestat la seua preocupació per les notícies aparegudes en els mitjans de de comunicació en el sentit que Alcoi pot perdre el nivell administratiu i funcional que té actualment l’Agència Tributària de la nostra ciutat, de confirmar-se els projectes de reestructuració que el Ministeri d’Economia ha enllestit.

El portaveu del BLOC recorda que de confirmar-se aquest projecte tant els habitants d’Alcoi com de tota la comarca hauran de baixar a Alacant -a 50 quilòmetres!- a evacuar els assumptes relacionats amb l’Agència Tributària. De no posar remei, la ciutat perdrà un servei bàsic que utilitzen cada any -i alguns fins i tot cada mes- la majoria dels alcoians i dels habitants de la comarca, tan de l’Alcoià, com del Comtat i de la Foia de Castalla. Es dóna la circumstància que Ibi, Tibi, Castalla i Onil, és a dir, les poblacions de la Foia de Castalla, pertanyen a la zona tributària comarcal d’Alacant-ciutat i no a la d’Alcoi. Però “hem pogut comprovar que en les campanyes de la renda -i no és aquesta l’única funció de l’Agència Tributària- s’està veient com molts ciutadans d’Ibi i Castalla, estan venint a les dependències de l’Agència Tributària d’Alcoi a confeccionar i presentar les seues declaracions de l’IRPF, circumstància que es repeteix any rere any i és comprovable diàriament en les esmentades instal·lacions”. Açò mostra, a criteri del portaveu del BLOC, que la comarcalització de l’administració tributària estatal, pel que fa a la nostra zona, no s’adequa a la racionalitat ni al sentit comú, i manifesta la seua disconformitat amb l’ordenació territorial dels serveis tributaris estatals i creu que cal ajustar-los atenent les necessitats de la població, sense trossejar innecessàriament la nostra comarca.

Per això des del BLOC pensem que hauria de ser la societat civil la que es mobilitzara per tal que no desapareguera un servei administratiu estatal tan important. “En el BLOC s’oferim per a tot el que faça falta. Si ja hem perdut el Banc d’Espanya, oficines de Telefònica i altres serveis, només faltaria que ara perdérem l’Agència Tributària, que utilitzen tants veïns al cap de l’any, posant en perill la capitalitat d’Alcoi”.

Pel que ha pogut saber el BLOC, l’única solució és una una qüestió de volum de gestió: “si l’Agència Tributària d’Alcoi incorporara els pobles de la Foia de Castalla, a més de donar un bon servei pròxim als ciutadans del nostre voltant -no solament als d’Alcoi-, s’estaria convertint l’Administració Tributària d’Alcoi en una administració de suficient nivell de faena per l’augment del seu volum de gestió, i per tant l’administració estatal no tindria arguments per a suprimir-la”. Amb la incorporació de la Foia de Castalla a l’Agència d’Alcoi, “guanyaríem tots, fins i tot, els alcoians”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.