ImageEL BLOC PROPOSA QUE, APROFITANT LES OBRES, ES COL·LOQUE UNA ESTÀTUA DE JAUME I EN LA PLAÇA DEL MATEIX NOM

Paco Blay: "És un bon moment per a, aprofitant les obres de la Plaça Jaume el Conqueridor,  col·locar un monument commemoratiu del personatge que li dona nom a la Plaça, ara que fa poc hem celebrat el 750 aniversari de la Carta Pobla”

El regidor del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi i candidat a l’alcaldia, Paco Blay, ha proposat que es col·loque en la Plaça Jaume el Conqueridor un monument commemoratiu del personatge que li dona nom a la plaça.

El portaveu del BLOC considera que ara és un bon moment, ja que estan fent obres de remodelació en la plaça i, per tant seria un moment oportú aprofitar el moviment de les obres per a rematar la remodelació recordant la figura de Jaume I en el lloc on un element urbà important, com és una plaça, porta el seu nom. I el seu cost seria menor per fer-se mentre es treballa en la mateixa plaça.

Blay recorda que Jaume I és la figura cabdal de la fundació de l’antic regne de València en l’any 1238, al qual es va incorporar la ciutat d’Alcoi mitjançant la Carta Poble de 1256, i per això hem celebrat fa molt poc el 750 aniversari de la seu fundació. Seria per tant molt coherent recordar aquestes esdeveniments històrics i identitaris en moments en els quals encara està recent la celebració dels nostres orígens com a poble o comunitat estable.

Acaba la seua nota el regidor del BLOC informant que en el proper plenari ho sol·licitarà al govern municipal, de manera que malgrat la proximitat de la contesa electoral, quede assegurat el compromís, tant si governa el mateix partit com ho fa una altra formació, com el BLOC mateix.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.