ImageEL BLOC DENUNCIA LA PUJADA DE LES RETRIBUCIONS DE L’ALCALDE I DELS REGIDORS

Paco Blay: “No està justificada, des de cap punt de vista, la pujada de 4.000 euros (700.000 pessetes) anuals a l’alcalde i a cada regidor. Açò suposa un increment de quasi 100.000 euros (més de 15 milions de pessetes), que es podrien dedicar a altres necessitats més urgents. Per això hem votat en contra”

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, considera que no està justificada des de cap punt de vista l’augment de 4.000 euros anual (unes 700.000 pessetes) de les retribucions de l’alcalde i dels regidors que el govern del PP ha aprovat en el Ple. Aquest augment suposa una mitjana del 10 % per a cada regidor, quan ja havien tingut en els pressuposts del 2007 el seus corresponent augment segons l’IPC. Aquest augment suposarà a les arques municipals un increment de les seues despeses ordinàries en quasi 100.000 euros (més de 15 milions de pessetes), que podrien dedicar-se perfectament a altres prioritats i necessitats socials més urgents.

El portaveu del BLOC considera que l’Ajuntament ha de donar exemple d’austeritat als ciutadans i que no té justificació ni des del punt de vista polític, ja que és el mateix partit el que ha fet els pressuposts d’enguany i el que aprova l’augment (corregint per tant el seu propi pressupost), ni tampoc des del punt de vista econòmic.

Blay ha afirmat que “aquest augment és innecessari i discriminatori respecte a altres col·lectius de funcionaris i treballadors que no poden tenir augments d’aquest caire ni a la meitat de l’exercici ni d’aquest volum del 10 %. Constitueix un autèntic greuge comparatiu. Ha insistit, a més, en què aquest augment no figurava en el programa electoral del PP, i per això pregunta: “¿Va informar el candidat del PP a l’alcaldia als diferents col·lectius amb els quals va tenir contacte en mercats, balls, berenars, “ensaios” i berbenes que, si guanyava les eleccions, es pujaria el jornal vora un milió de pessetes? Segur que no”.

Des del BLOC lamenten que per tota resposta, el govern municipal s’ha limitat a dir que seguien les recomanacions de la FVMP (Federació Valenciana de Municipis i Províncies) en quan a equiparació de sous dins de l’administració pública, i que el més important no era tant la quantitat en què es pujaven les retribucions quan que s’ordenara tot el tema. Segons Blay, “la FVMP fa recomanacions de límits màxims -no de mínims-, però en cap moment estimula o espenta als alcaldes i regidors a pujar-se el sou, i que la quantitat li sembla escandalosa, si ho comparem com estan molts jornals i pensions en altres sectors; donar exemple d’austeritat és una de les obligacions morals dels representants del poble. I ací estem fent el contrari”.

Per la seua banda, el nou regidor del BLOC, Rafel Carbonell s’ha estranyat molt de què el PSOE estigués d’acord amb la pujada de sous del 10 % i també de què insinuara que hi havia una certa demagògia en la postura del partit que ho criticava. Ha recordat també que el BLOC ha votat contra la delegació d’algunes competències (les que més volum econòmic tenen) en la Junta de Govern per respecte a la democràcia i als representants del poble. “El PP al·lega que aquesta delegació de competències és per eficàcia, quan realment és una manera d’empobrir la democràcia i de falta de transparència”, ha afirmat.

Paco Blay. Portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi.

Rafel Carbonell. Regidor del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi