ImageEL BLOC MANIFESTA LA SEUA SATISFACCIÓ PER LA RESPOSTA POSITIVA A LA SEUA PETICIÓ QUE ELS ESTUDIANTS TINGUEN UN LLOC PER A ESTUDIAR PER LA VESPRADA DURANT TOT L’ESTIU

Paco Blay: “És una vella reivindicació  dels estudiants d’Alcoi poder disposar d’un lloc per a estudiar durant les vesprades del mes d’agost. I el govern municipal, a petició del BLOC, s’ha compromés a garantir-ho”

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, ha manifestat la seua satisfacció perquè el govern municipal d’Alcoi ha acceptat el seu prec per a què durant el mes d’agost, per les vesprades, hi haja en Alcoi un lloc públic on els estudiants puguen preparar els seus examens i treballs.

El prec tenia el seu origen en les queixes d’un grup d’estudiants que s’ha trobat, any rere any,  no hi havia en tot Alcoi cap lloc públic per a poder estudiar per les vesprades, quan en altres municipis el col·lectiu d’estudiants trobava tot tipus de facilitats en aquest sentit. L’únic que hi havia era l’EPSA, que estava dedicat bàsicament als seus alumnes, tot i que actuava sempre amb molta generositat i tolerància respecte als estudiants d’altres universitats o Instituts. Però aquest estiu, per obres, ni tan sols s’ha pogut oferir cap dependència de l’EPSA per estar en fase d’obres.

El regidor del BLOC considera que totes les col·laboracions que es puguen recabar en aquest tema sempre seran benvigudes, però en darrer terme la responsabilitat és bàsicament de l’Ajuntament, bé obrint o habilitant alguna dependència pròpia de les moltes de titularitat municipal, o bé altres que estiguen en bones condicions per la via de la negociació, col·laboració o conveni. “A partit, doncs, de l’estiu que ve, tots els estudiants d’Alcoi disposaran, matí i vesprada d’un o més espai per a poder estudiar, preparar examens o confeccionar els treballs pertinents”.

Per altre costat, i pel que fa a la seguretat dels parcs infantils, especialment les tanques que hi hauria d’haver en els pacs de jocs que estan prop de vies de trànsit (com l’Alameda, el Camí, Sant Rosa i Cervantes), tot i que el govern municipal ha rebutjat el prec, implícitament ha reconegut que efectivament alguna cosa s’hauria de fer i que de fet ho estaven estudiant.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.