ImageL’ASSEMBLEA LOCAL DEL BLOC APROVA LES NOVES LÍNIES D’ACTUACIÓ

Màrius Ivorra: “En una jornada intensa, hem aprovat les línies programàtiques i estratègiques fonamentals per als propers anys, que consistiran en una política de proximitat al ciutadà -“de baix cap a dalt”-, un urbanisme de consens, transparència dels pressupostos i comptes municipals i una preocupació prioritària per les infraestructures”.

El secretari local del BLOC d’Alcoi, Màrius Ivorra, ha informat que el passat dissabte, dia 1 de desembre, tingué lloc en el Col·legi Major “Ovidi Montllor” d’Alcoi, l’Assemblea Local del BLOC amb l’assistència de la majoria de militants i simpatitzants d’aquesta agrupació política per definir l’estructura orgànica bàsica dels propers anys així les línies programàtiques i estratègiques fonamentals que marcaran l’actuació del partit en la ciutat i del grup municipal en l’Ajuntament.

En quan a l’estructura orgànica, es va decidir fer vertebrar la màxima responsabilitat en una Permanent constituïda bàsicament pel grup municipal (dos regidors i un secretari), amb alguna incorporació puntual, assessorada i acompanyada per una Executiva d’àmplia representació de sectors i professions que cobreixen les diferents àrees de treball que configuren les necessitats bàsiques dels ciutadans: urbanisme, medi ambient, serveis socials, educació, cultura, economia, administració, esports, joventut, participació, noves tecnologies, etc.

Pel que fa a les línies d’actuació, es va acordar centrar-se, bàsicament, a més del dia a dia que l’administració local demana, en quatre aspectes que des del BLOC consideren prioritaris per a una bona governança:

1) Una política de proximitat al ciutadà i els seus problemes quotidians -grans i petits-, allò que des del BLOC sempre han defensat com estil propi, una política “de baix cap a dalt”, o des del ciutadà a l’administració.

2) Un urbanisme de consens, sense el qual és impossible configurar una ciutat per al futur amb la participació dels ciutadans i en funció dels interessos generals de cara a una política urbana de sostenibilitat i de serveis a tots els grups socials.

3) Transparència dels pressuposts i comptes municipals, considerada com a essencial per tal que els ciutadans coneguen amb claredat en què es gasten els seus dinés i on van a parar els impostos que paguen.

4) Una preocupació prioritària per les infraestructures, considerades absolutament necessàries per a poder enllestir un futur amb garanties. Sòl industrial, comunicacions sostenibles, instituts tecnològics, institucions formatives i d’investigació són per al BLOC factors clau per a poder encara els propers anys amb solvència.Va acabar l’Assemblea en un dinar de germanor en el mateix Col·legi Major “Ovidi Montllor”.

Màrius Ivorra. Secretari Local del Bloc a Alcoi