ImageEL BLOC PROPOSARÀ EN LES CORTS I EN L’AJUNTAMENT QUE LA CAMBRA DE COMERÇ D’ALCOI TINGA UN ÀMBIT COMARCAL

Paco Blay: " La visita de la Consellera de Comerç a la nostra ciutat és el moment idoni per a reivindicar l’ampliació. És absurd que els industrials i els comerciants de la comarca de l’Alcoià-Comtat hagen d’anar a resoldre problemes a Alacant”.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha informat que la seua formació proposarà tant en els Corts Valencianes, a través del seu Vicesíndic i Secretari General, Enric Morera, com el pròxim Ple de l’Ajuntament, sol·licitar l’ampliació a la comarca de l’àmbit territorial de la Cambra de Comerç d’Alcoi, que actualment és solament municipal, tal como venen reivindicant –en públic i en privat– diversos sectors empresarials locals i comarcals.

Segons el regidor, el fet que la Cambra de Comerç d’Alcoi, una de les més antigues d’Espanya (creada en 1887), no tinga competències fora del terme municipal d’Alcoi, “dóna lloc a situacions tan absurdes com que un industrial o comerciant alcoià  però instal·lat fora del terme d’Alcoi –a Muro o Cocentaina, per exemple-, ha de baixar a Alacant a resoldre els assumptes que són competència de les Cambres” .

Potser en el moment de la seua fundació i anys posteriors no fera falta disposar d’un àmbit d’actuació comarcal. Però l’evolució de l’economia els darrers anys ha fet que  el teixit econòmic productiu rebasse els àmbits municipals per a fer-se, si més no, comarcals. “Una prova la tenim en la gran quantitat d’empresaris alcoians que tenen els seu negoci oactivitat (industrial o comercial) en altres municipis de la comarca”.

Aquesta nova situació estaria en perfecta connexió amb l’esperit del principi de subsidiarietat de la Unió Europea, que significa apropar al màxim l’administració a l’administrat i així evitar-li molèsties i despeses innecessàries. Segons Blay, “caldria aprofitar la propera visita a Alcoi de la Consellera d’Indústria, Comerç i Innovació, precisament a un acte oficial de la Cambra, per a plantejar-li obertament la reivindicació. Seria una manera de facilitar l’activitat econòmica dels nostres pobles, ajudaria els empresaris a superar l’actual crisi econòmica i faria, de rebot, a Alcoi més capital comarcal”.

Blay recorda que l’ampliació territorial no sols no entra en contradicció amb la llei que regula l’actual sistema cameral, la 3/1993 referendada en el mes de maig de 1996 pel Tribunal Constitucional, sinó que aquesta la possibilita, si es compta amb els beneplàcits de les administracions responsables. Així almenys ho afirma l’article 5 quan afirma literalment que “en cada província existirà, almenys, una Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació, podent, no obstant, existir altres Cambres de distint àmbit territorial, o Consells de Cambres d’àmbit autonòmic, si així ho determina la legislació autonòmica respectiva”.

La conclusió per al regidor del BLOC és clara: “tot depèn de la Generalitat Valenciana, i a ella cal adreçar-se, i a ella li ho demanem des del BLOC”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.