ImageEL BLOC S’ALEGRA DE LA CONSTITUCIÓ DE LA PLATAFORMA PER L’ENSENYAMENT PÚBLIC I ENCORATJA ELS PARES A PARTICIPAR

Paco Blay: "La Constitució a Alcoi de la Plataforma per l’ensenyament públic és una bona notícia. Des del BLOC la recolzem i encoratgem els pares a participar i col·laborar per donar-li més força”.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha manifestat el suport del BLOC a la recentment constituïda Plataforma per l’Ensenyament Públic per defensar els drets del alumnes i dels pares a un ensenyament de qualitat en tots els nivells educatius, tant pel que fa a les necessitats de professorat com tot el relacionat amb els “curricula” i les infraestructures educatives.

El regidor considera que és important la iniciativa perquè cal exigir a l’autoritat responsable moltes millores davant el deteriorament de l’ensenyament públic al qual ha conduït a la desastrosa gestió de la Generalitat governada pel PP, que va deixant a poc a poc la xarxa de Centres públics en condicions cada vegada més tercermundistes pel que fa tant a la seua construcció com a la dotació de material i professorat suficient. “La falta de professors en llengua estrangera, plantilles inestables, professorat sense la capacitació lingüística, la falta d’ordinadors en les aules, l’existència de més de 1.000 barracots…, són solament una mostra de les moltes mancances que el PP ha propiciat després de més 13 anys de govern”.

Per altre costat, Blay recorda que des del BLOC sempre han apostat per un ensenyament públic i gratuït en el nivell 0-3 anys que arribe a tots els xiquets i famílies del País Valencià. “L’ensenyament és un dret universal, com la sanitat, i ha d’arribar a tots els ciutadans, siga quina l’edat del ciutadà, al mateix temps que servirà per a què en les famílies es puga conciliar millor la vida laboral i familiar. I en aquest camp en Alcoi seguim necessitant almenys dues escoletes: una en l’Eixample i l’altra en la Zona Nord, en contra del que opina la regidora d’educació”.

Acaba la seua nota el portaveu del BLOC fent una crida a tots els pares i mares per tal que s’impliquen en la Plataforma i participen en els seus debats, reunions i reivindicacions. “Amb la seua necessària aportació, la comunitat educativa és més forta i la formació dels alumnes –els seus fills- més integral i completa. I una societat culta i ben preparada, és una societat de futur”

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.