ImageEL BLOC PROPOSA A DEBAT LA SITUCACIÓ QUE ESTÀ VIVINT L'ESCOLA D'IDIOMES I UN PLA INTEGRAL D'AUSTERITAT MUNICIPAL

Amb motiu del pròxim Ple, aquest divendres, des del BLOC anem a proposar als grups municipals per al seu debat dos mocions: una per la situació que està vivint l'Escola d'Idiomes, i l'altre demanant un Pla Integral d'auteritat municipal prenint mesures d'estalvi com estan fent altres administracions públiques.

Esperem que siguen del vostre interés.

BLOC – Moció Escola Oficial d’Idiomes

MOCIÓ

La presència a Alcoi d’una Escola Oficial d’Idiomes és una vella reivindicació de la societat alcoiana i una necessitat del nostre entramat productiu. Conèixer idiomes és bo per a qualsevol societat: obre horitzons, fa els ciutadans més cultes i tolerants, facilita l’accés a altres cultures, optimitza els viatges, etc.

Però, hi ha també una dimensió “interessada” en el sentit que una societat que coneix idiomes, té més garanties de supervivència en el futur, sobretot en aquest temps de globalització i de crisi econòmica. Alguns experts recorden que una eixida als problemes de la globalització i a la crisi  pot consistir, entre altres mesures, en el fet de preparar bons tècnics en les empreses que dominen idiomes per a poder viatjar amb solvència per tot el món, tant per a “vendre” els productes propis com per observar i aprendre del que es fa a altres països. I en la mateixa línia insisteix l’informe estratègic de la Cambra de Comerç d’Alcoi. No oblidem, en aquest sentit, que estem en un clúster industrial molt actiu -l’Alcoià-Comtat, la Vall d’Albaida i la Foia de Castalla-, de gran potencialitat econòmica,  on els comercials i els empresaris han hagut de recórrer mig món per col·locar els seus productes i tenen clients quasi en l’altre mig.

La creació, per tant, a Alcoi d’una EOI ha estat un acte de justícia històrica, i més si tenim en compte la condició de capital de l’interior d’Alcoi. I malgrat les limitacions d’idiomes que estan impartint-se –que s’ahurien d’ampliar-, ha assolit una gran èxit social i cal que se li done tot el recolzament necessari. Per això, no s’entén les reticències de l’administració autonòmica que ni dota de personal suficient l’EOI (tant de professors com d’administratius) ni publica el decret de creació del Centre, ni enllesteix un projecte d’edifici independent o almenys d’ubicació molt més duradora o definitiva.

És incomprensible que ciutats de menys habitants i amb especialització econòmica menys dirigida a l’exportació, almenys aparentment, com Utiel, Sagunt o Llíria, tinguen Escola Oficial d’Idiomes (no solament aules delegades) des de fa molts anys, i la ciutat d’Alcoi, que serveix una gran comarca, està encara en precari i amb molts problemes per al seu funcionament.

És per tot el que s’ha exposat que el Grup Polític Municipal del Bloc Nacionalista Valencià a l’Ajuntament d’Alcoi proposa al Ple l’adopció del següent ACORD:

Sol·licitar a la Conselleria d’Educació que publica el Decret de creació de l’Escola Oficial d’Idiomes d’Alcoi i que dote de totes les inversions necessàries per al correcte funcionament del Centre (material, professors, administratius, etc.).

Alcoi, 26 de maig del 2009

Francesc X. Blay Meseguer

BLOC – Moció Pla Municipal d’Austeritat

MOCIÓ

La situació actual de crisi està afectant tots els segments socials. També a l’administració. De la mateixa manera que moltes famílies en dificultats estan reestructurant les seues despeses segons la nova situació, retallant per on poden per tal de fer front a uns menors ingressos (quan n’hi ha), també l’administració municipal hauria de fer el mateix, i establir almenys criteris d’optimització i/o de reducció de les depeses en el funcionament ordinari dels diferents serveis de l’Ajuntament.

Seria convenient, per tant, que des de l’Ajuntament i amb la participació de representants de tots els segments implicats (sindicats, grups polítics, caps de servei i tècnics) es confeccionara una mena de Pla Municipal d’Austeritat perquè en els diferents àmbits on es puga retallar, optimitzar o reduir la despesa (paper, electricitat, actes protocolaris, etc.) es porte a terme una progressiva reducció en les despeses municipals.

Aquest Pla tindria una triple conseqüència: per una part, evidentment la disminució de les despeses que es consideren prescindibles, innecessàries o supèrflues, amb la qual cosa estaríem administrant molt millor els diners de tots els alcoians optimitzant-ne els escassos recursos; per l’altra, disposar en principi de més recursos per a urgències socials cada vegada més dramàtiques i que necessiten la intervenció de l’administració; i finalment, donar exemple d’austeritat en la utilització de recursos públics que podrien afectar fins i tot a aspectes com la mateixa sostenibilitat, com per exemple reduir la utilització el paper i fer més ús del correu electrònic, reduir el consum de llum, etc.

ACORD:

La confecció d’un Pla Municipal d’Austeritat per a l’administració local amb el concurs i consens de representants sindicals, grups polítics, caps de servei i tècnics de les diferents àrees.

Alcoi, 26 de maig del 2009

Francesc X. Blay Meseguer