ImageEL BLOC RECOLZA QUE LES BANDES DE MÚSICA SIGUEN DECLARADES BÉ D’INTERÈS CULTURAL

Paco Blay: "En el proper Ple el BLOC presentarà una moció per a què l’Ajuntament se sume a la petició de la Federació de Societats Musicals de què les bandes de música valencianes tinguen la consideració de BIC”

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha manifestat la intenció del seu grup municipal de presentar en el proper Ple una moció per  a què la Corporació d’Alcoi se sume a la campanya de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) per tal d’aconseguir que les societats musicals valencianes siguen reconegudes com a Bé d’Interès Cultural (BIC) en la seua modalitat de Bé Immaterial.

La moció que el BLOC presentarà diu així, literalment:

MOCIÓ

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) va decidir en la seua 40a. Assemblea General d’octubre del 2008 sol·licitar a la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria de Cultura i Esport, que siguen  declarades BIC (Bé d’Interès Cultural) les Societats Musicals del País Valencià. El Comité INtercomarcal de la Federació reunit precisament a Alcoi el darrer mes de maig acordà així mateix demanar que els Ajuntament recolzen i se sumen a la proposta. La FSMCV aporta a més a més la base legal de la proposta: La Constitució, l’Estatut d’Autonomia, la Llei de Patrimoni Cultural Valencià i la Llei Valenciana de la Música. I la sol·licitud seria en la figura de Bé Immaterial previst en la legislació.

Les raons que hi aporten són perfectament assumibles ja que les Bandes de Música formen part inseparable del Patrimoni Cultural Valencià per la seua tasca de conservació, enriquiment, formació, difusió i promoció de la música entre els valencians, passant a integrar i constituir part inseparable de les nostres tradicions. No hi ha festa tradicional i/o secular al nostre País que on no tinga presència important una banda de música: una processó, una entrada Mora/cristiana, una festa de carrer…

Des del punt de vista social les dades també són importants: pràcticament tots els municipis tenen la seua banda de música, amb la seua corresponent secció d’educandos que permet transmetre de generació en generació la formació, la cultura i el gust musical.

És per tot el que s’ha exposat que el Grup Polític Municipal del Bloc Nacionalista Valencià a l’Ajuntament d’Alcoi proposa al Ple l’adopció del següent

ACORD:

Recolzar i adherir-se a la proposta de la FSMCV de declarar les Societats Musicals Valencianes Be d’Interès Cultural (BIC), en la seua figura de Bé Immaterial.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.