ImageEL BLOC DE LA COMARCA CONCEDEIX ELS PREMIS “AGERMANATS” AL CENTRE EXCURSIONISTA DE BIAR I A LA SOCIETAT UNIÓ MUSICAL DE BIAR

Pep Jordà: “Amb aquests premis volem reconèixer la tasca incansable i pacient del Centre Excursionista i la Banda de Música de Biar per difondre el coneixement del nostre entorn i la cultura musical”.

L’Executiva Comarcal del BLOC de l’Alcoià-el Comtat-Les Foies de Castalla i Xixona ha decidit concedir els IV premis “Agermanats” al Centre Excursionista de Biar i a la Societat Unió Musical de Biar.

Els premis han estat creats per a premiar i reconèixer la tasca de dedicació cívica i cultural a la nostra societat de persones i entitats que, amb esperit incansable i total entrega, han fet de la seua vida una tasca desinteressada de difusió dels seus recursos i espais naturals, i d’estima a la seua terra, a la seua gent i a la seua cultura.

Els premis Agermanats tenen dues modalitats: una a la trajectòria cívica i cultural d’una persona o entitat que s’ha distingit per la defensa dels valors i recursos propis, que rep el nom de “Premi Agermanat”, i una altra de reconeixement al compromís amb el País Valencià i la seua cultura i entorn, que rep el nom de “Premi Ximo Llorca Pascual”, com a homenatge permanent al malaurat exalcalde de Muro i incansable lluitador.

El “Premi Ximo Llorca Pascual”, ha correspost enguany al Centre Excursionista de Biar. Fundat en 1979 s’ha caracteritzat per donar una gran difusió del nostre entorn natural, el respecte i la defensa. A banda per dinamitzar activament als joves i no tan joves de Biar, formant voluntaris mediambientals de manera estable o amb iniciatives relacionades amb les energies netes: “Biar solar” o “Recuperació de l’hàbitat animal”.

El Premi “Agermanat” ha correspost enguany a la Societat Unió Musical de Biar. Encara que es perd el moment exacte de la fundació de la banda de música de Biar hi ha constància escrita des de 1908. És en 1981, quan producte de diverses fusions apareix la Socitetat Unió Musical de Biar que compta, a més de amb un gran número de socis, d’una escola de formació molt important. La difusió de la cultura musical de les nostres comarques troba en la Societat un clar exponent.

Els guardons seran lliurats en un sopar que tindrà lloc el divendres dia 26 de març, a les 21.00 h a Biar, a la Comparsa Maseros, al qual s’espera que acudisca la militància del BLOC i els amics i simpatitzants, tant del BLOC com de tots aquells que vulguen acompanyar i solidaritzar-se amb els guardonats. Les persones que vulguen participar en l’acte de lliurament poden posar-se en contacte amb el BLOC d’Alcoi, de matí, al telèfon 96 553 71 37.

Pep Jordà. Regidor del Bloc a Beniarrés i Secretari Comarcal.