ImageEL BLOC DE LA COMARCA VA CONCEDIR ELS PREMIS “AGERMANATS” A BIAR, EN UN ACTE EMOTIU I REIVINDUICATIU ALHORA

Pep Jordà: “És important que els esforços que la societat civil fa per la llengua, la cultura o el medi ambient, tinguen un reconeixement; i així ho fa el bloc de la comarca. A Biar es va escenificar de forma fefaentment aquests esforços i reconeixements”.

L’Executiva Comarcal del BLOC de l’Alcoià-el Comtat-Les Foies de Castalla i Xixona va  concedir els IV premis “Agermanats” el passat dissabte al Centre Excursionista de Biar i a la Societat Unió Musical de Biar, en un acte on els representants nacionalistes de la comarca va manifestar el seu reconeixement i, al metix temps, la seua aposta per reivindicar a les autoritats responsables una major implicació en la conservació del medi ambient i la protecció de les societats musicals, que estan travessant en aquest moments dificultats econòmiques pel retalls que la Conselleria de Cultura ha fet a les Bandes de Música.

Els premis Agermanats tenen dues modalitats: una a la trajectòria cívica i cultural d’una persona o entitat que s’ha distingit per la defensa dels valors i recursos propis, que rep el nom de “Premi Agermanat”, i una altra de reconeixement al compromís amb el País Valencià i la seua cultura i entorn, que rep el nom de “Premi Ximo Llorca Pascual”, com a homenatge permanent al malaurat exalcalde de Muro i incansable lluitador.

Va obrir l’acte el secretari comarcal del BLOC i regidor de Beniarrés,  Pep Jordà, manifestant l’important que és per al BLOC reconèixer la tasca que les persones i entitats fan per la cultura, el medi ambient i la llengua dels valencians, i que per  això s’han creta els Premis Agermanasts, dels quals aquesta és la quarta edició.

A continuació el regidor del BLOC a Biar, Pep Hernández, va explicar els mèrits dels guardonats i l’alegria que suposava per al BLOC de Biar concedir aquesta premis a dues entitats de Biar pel seu compromís i per la tasca incansable que havien desenvolupat.

En l’entrega del Premi “Agermanat” a la Societat Unió Musical de Biar, entitat de la qual hi ha constància hi ha constància escrita des de 1908 i compta, a més de amb un gran número de socis amb una escola de formació molt important, el seu president va agraïr al BLOC tant la distinció atorgada com el recolzament i la tasca que des de les Corts està fent-se per salvar les subvencions retallades per la Conselleria de Cultura, tan necessàries per a mantenir les escoles de música, autèntic planter de la música valenciana.

Per la seua banda, en la concessió del “Premi Ximo Llorca Pascual” al Centre Excursionista de Biar, fundat en 1979 i caracteritzat per portar a terme una gran defensa, protecció i difusió del nostre entorn natural, el seu president va mostrar-se encantat per veure com no estan sols en la lluita de defensa del medi ambient i del patrimoni natural, agraïnt la distinció en nom de tots els afiliats. De fet, en el Centre no han parat de formar voluntaris mediambientals de manera estable o amb iniciatives relacionades amb les energies netes com “Biar solar” o “Recuperació de l’hàbitat animal”.

Va concloure l’acte el Secretari General del BLOC, Enric Morera, tot recordant com es va aconseguir paralitzar una gran urbanització que en l’anterior legislatura es volia construir per part de l’Ajuntament a Biar, en gran part gràcies al BLOC, que va organitzar una campanya per a oposar-s’hi i rebutjar-la (amb xerrades, signatures, etc.).

Pep Jordà. Regidor del Bloc a Beniarrés i Secretari Comarcal.