ImageGENERACIÓ NI-NI (NI PP, NI PSOE)

Els sociòlegs i, acte seguit, els mitjans de comunicació per mimetisme, no paren d’intentar trobar expressions que puguen definir, de forma aproximada, una gran part de la joventut. Així, es va llançar allò de la Generació X, Generació JASP (Joves Sobradament Preparats), Baby Boomers, i moltes altres.

Ara, ha fet fortuna l’expressió de Generació NI-NI, la qual pareix que vol definir un ampli sector de joves que NI estudien, NI treballen. Teòricament, caracteritzada per l’apatia i el conformisme indolents, el consumisme irracional i l’oci banal, l’individualisme extrem, etc. Però com qualsevol altra generalització, aquesta tampoc encerta del tot.

Tots coneixem casos de joves que encaixen en eixe perfil, això és indubtable. Com també tots sabem d’exemples, molt més estesos del que ens pensem, que apunten cap al sentit contrari. I, d’aquests darrers, voldria parlar-ne.

Accepte l’envit de l’existència d’una Generació NI-NI. Però no respecte a la definició actualment de moda, sinó respecte a una nova manera, de molts joves alcoians, d’encarar la realitat social, econòmica, nacional, etc, que ens envolta. Ací m’incloc, a mi mateixa, i a molts amics, companys i coneguts. Som molts més del que es creu, i sobretot molts més del que alguns voldrien.

Efectivament, una gran part de la joventut alcoiana és Generació NI-NI: ni PP, ni PSOE. A eixos dos grans partits només els veiem com la cara i la creu, intercanviables, d’un estat de coses que no ens agrada gens ni mica. Ni PP ni PSOE representen, per a la majoria de nosaltres, cap alternativa il·lusionadora de futur. Semblen més peces complementàries d’un sistema caduc, que elements constructors d’un nou paradigma. Són vells.

Del PSOE (espanyol, valencià i sobretot alcoià) esperem ben poc. Massa mancances pròpies (la improvisació els caracteritza, no planifiquen), massa corporativisme cec emprat en defensa dels seus propis interessos individuals (diputats, regidors…), i massa poques ganes de plantejar futurs imaginatius, alternatius il·lusionadors (molt acomodats). El PSOE sembla més un sindicat de càrrecs públics, que no un partit.

Del PP (espanyol, valencià i sobretot alcoià) tampoc no esperem res. Massa connectats amb els poderosos (amb empreses opaques…), massa esguitats de possibles corrupcions (amb casos més que escandalosos…), massa interessos creats (inconfessables…), i massa poc patriotes a l’hora de defensar el bé comú, massa interessos particulars concrets. El PP pareix més el braç polític d’alguns sectors i personatges no públics, que no un partit.

I què fer? Què plantege? Doncs que, d’entrada, hi ha més vida a banda del PP i PSOE. Pel que a mi respecta, jo vaig fer el pas de confiar en el BLOC, i sent que la vaig encertar de ple. Estic convençuda que tant les propostes com, sobretot, les persones que formen part de l’actual tercera força política alcoiana, són de fiar… I així ho continuen creient, com a mínim, els vora 2.500 alcoians que van dipositar la seua confiança en ells, en les passades eleccions del 2007; entre els quals hi ha molts, moltíssims joves. I en conec un fum, d’ells.

Som joves compromesos amb la nostra realitat; tenim iniciativa i empenta; emprenedors incipients d’empreses, estudiants momentanis, treballadors sacrificats (alguns mileuristes) i també malauradament parats (involuntaris); membres d’alguna ONG i d’associacions diverses (culturals, esportives, assistencials, recreatives…) en el nostre temps lliure. En definitiva, gent jove, d’aquella que no et falla, compromesa i implicada amb el futur, amb el nostre i amb el de tots.

Més que la generació del canvi (que ho som), som la generació del recanvi (som els substituts naturals de la generació actual). Som la generació que, d’ací uns anys, tindrà el repte i la responsabilitat de gestionar l’Alcoi del demà.

Molts joves alcoians no estem disposats que ens obliguen a pensar en clau de blanc o negre, en el plantejament pobre i avorrit de PP o PSOE. N’hi ha una alternativa, cada vegada més útil i real, a aquestos dos grans partits, que es diu BLOC. Una alternativa necessària i una nova esperança, per a creure en una forma de fer i d’entendre la política de forma diferent. Atrevix-te a confiar en nosaltres, fia’t del BLOC!

Alba Nadal. Secretària Local del BLOC JOVE