ImageEL BLOC D’ALCOI DONA SUPORT A LA BAIXADA DE REMUNERACIONS DELS POLÍTICS, PERÒ NO DELS TREBALLADORS

Paco Blay: "Per estalviar despeses cal un ampli consens per tal d’enllestir un autèntic pla d’austeritat que retalle despeses no prioritàries, però mai  baixar els sous dels treballadors”.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha manifestat l’opinió del seu grup respecte a les mesures d’estalvi que des del govern de l’Estat es vol impulsar per tal de reduir la despesa pública en allò que afecta al municipi d’Alcoi. Blay concreta la posició del BLOC d’Alcoi en tres punts bàsics:

1.- Donarà suport a una retallada de les remuneracions dels polítics i càrrecs de confiança, com sempre han defensat, tant en el 2007, a l’inici de la legislatura, quan el govern del PP augmentà unilateral les retribucions en un 10% i el BLOC en votà en contra, com quan es va plantejar en un Ple una baixada del 10%, que el PP votà en contra i el BLOC a favor de la rebaixa dels sous dels regidors. “Davant  la iniciativa del govern estatal, ara el govern local del PP no podrà negar-se a baixar els sous dels polítics i càrrecs de confiança. I a més de l’estalvi que pot suposar, és molt important donar exemple a la societat”.

2.- No donarà suport a una retallada de sous dels funcionaris que són en definitiva treballadors. Abans d’arribar a aquestes mesures hi ha altres camins per a estalviar despeses i recaptar diners. “És millor augmentar la pressió fiscal sobre les rendes més altes i prioritzar les despeses en aquelles coses més urgents, i deixar per a més endavant les menys necessàries”.

3.- Cal buscar altres vies de reduir despeses, com un pla d’austeritat. Ara més mai cal una pacte a tres o quatre bandes (govern, partits, sindicats i caps de departament) per a enllestir de debò un pla d’austeritat de l’Ajuntament de delimite i consensue tot tipus de mesures per tal d’estalviar diners. “Va ser una llàstima que no es fera cap reunió després que ho va proposara el BLOC ara fa exactament un any (en maig del 2009). Hem perdut un any; però val més tard que mai”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.