Paco Blay: “Ha estat una proposta dels sindicats, que hem acceptat ben de gust, ja que la situació econòmica i social actual exigeix un gran esforç per part de tots, i els treballadors són la part més feble de la crisi que cal protegir i recolzar”.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha informat que avui s’ha reunit el grup municipal amb els representants de les centrals sindicals CCOO, UGT i INTERSINDICAL VALENCIANA per parlar dels problemes del país i de la convocatòria de la propera vaga general del 29 de setembre.

Els representants dels tres sindicats han explicat els motius de la vaga, bàsicament la política de retall dels drets socials i laborals dels treballadors, que des del BLOC es comparteix i per això els dos regidors, Paco Blay i Rafa Carbonell, han manifestat que recolzaran la vaga i així ho faran saber a l’opinió pública i en el mateix plenari de l’Ajuntament.

Entre els molts temes tractats han estat: el conegut com “decretazo” del president Zapatero, les pressions empresarials per rebaixar els drets dels treballadors, la impossiblitat del diàleg social per culpa dels empressaris, la reforma de les jubilacions, etc. En l’intercanvi d’opinions ha quedat clar que hi ha altres camps a reformar i on l’estat pot recaptar més diners que, fins ara, no s’ha vist cap moviment o intenció al respecte: l’economia submergida (quantificada en eun 24% aproximat), reforma fiscal per a les rendes més altes, acabar amb el frau fiscal (quantificat en aproximadament 70.000 milions d’euros), les SICAV, més inversions en competitivitat, etc.

La conclusió a la qual s’ha arribat ha estat molt clara: fins ara, la majoria dels efectes de la crisi l’estan pagant-la els treballadors que no han estat els culpables de la crisi, desencadenada, entre altres raons, per les polítiques neoliberals dels últims anys, la cobdícia dels bancs i promotors urbanístics amb la cooperació de les administracions (estatal, autonòmica i local), la globalització financera i desregulada… Però en cap cas és atribuïble als treballadors. Per això s’ha convocat la vaga general, per fer veure que cal rectificar i buscar altres fronts de reforma econòmica, com els indicats.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.