“El PP ens ha deixat un solar. Però ens sobren idees i ganes de treballar. Sense diners, caldrà tot el nostre potencial humà per regirar la situació.”

Just ara, quan sols fa trenta dies des de la constitució del nou Govern Municipal al front del nostre Ajuntament, és l’hora de fer una ullada a un dels temes que més ens preocupen a tots, com és l’estat dels comptes.

Hi ha preguntes per a les quals calen respostes clares: Estan treballant-se mesures d’estalvi? S’està mirant per l’austeritat? Com s’ha portat l’assumpte dels càrrecs de confiança? Podem parlar ja de números concrets?

Potser trenta dies semblen pocs, però davant una situació tan greu com la que estem vivint, i davant el panorama desèrtic que ens ha deixat el PP com a herència als alcoians, la urgència en la solució dels problemes és el mínim exigible als nostres governants. Deu anys de mala gestió demanen rapidesa!

I amb eixa idea s’ha estat treballant des del Grup Municipal del BLOC-Compromís en companyia de la resta de membres del Govern Municipal: per una banda, solucionant el problema greu que tenien els proveïdors d’Alcoi, tot pagant, primerament els que tenien els deutes més antics, al voltant d’ 1800000 euros (un milió huit-cents mil); i per una altra, davant l’amenaça del PP sobre la paralització de la ciutat, s’aconsegueix, per exemple, reprendre els treballs per l’acabament del Centre de Malalts Mentals amb 1500000 euros (un milió cinc-cents mil), o recondicionar la rotonda de Batoi, inaugurada de pressa i corrents pel PP abans de les eleccions. A més a més, ja s’està treballant en mesures d’estalvi en despeses corrents, siga des de les diàries més petites, siga quant a il·luminació d’edificis públics, despeses de telefonia, i un llarg etcètera.

Una de les mesures d’estalvi ja conegudes és la corresponent a personal. Com ja sabeu, s’ha aconseguit estalviar cada any, en aquest aspecte, una xifra tan important com 180 000 euros ( 30 milions de pessetes per any, en els comptes que féiem abans). Com estalviem diners si abans hi havia 19 persones de confiança i ara són 19’5? (No les 22 de què han parlat alguns mitjans de comunicació). Molt senzill: amb el PP, un sol sou podia arribar fins el 50 000 euros, mentre que ara el sou màxim no aplega als 36 000. A més, d’aquests, hi ha 4 sous a mitja jornada.

Podríem haver estalviat més? Potser…, però tenint en compte que som tres els socis de Govern, les negociacions han donat un fruit molt assenyat i raonable pel que fa als càrrecs de confiança i els regidors alliberats. Primerament, ara tenim més gent al servei de tots per molts menys diners, cosa que fa possible dur endavant tota la faena de la qual hem estat parlant; en segon lloc, es tracta de gent preparada amb una il·lusió pel servei públic fora de dubtes: molts d’ells guanyaven més diners on treballaven abans; i, per últim, tindre membres del BLOC-Compromís en tots els àmbits del Govern ens garanteix la seguretat i l’honradesa en la gestió municipal.

Moltes coses per a trenta dies… I necessitem encara fer moltes més coses per arreglar els desastres de 10 anys de desgovern del PP. I necessitarem el treball de tots els militants, els simpatitzants i els votants del BLOC-Compromís d’Alcoi per aconseguir-ho. Comptem amb tu perquè l’Aire Fresc òmpliga l’Ajuntament d’Alcoi.

Joan Lluís Santamaria
Secretari de Comunicació