Atenent la demanda, i en col·laboració amb diverses entitats

El Govern municipal està treballant per acabar de conformar una agenda d’actes de caire lúdic, cultural i d’oci que es desenvoluparan durant els mesos d’estiu a la ciutat. Diverses regidories, com les de Cultura, Participació Ciutadana, Política Lingüística, Seguretat i Hisenda, estan portant a terme diverses reunions per tal d’aconseguir tancar un seguit d’activitats amb un pressupost reduït i obertes a la participació de la ciutadania.

De fet, la participació de la societat civil és cabdal dins aquesta agenda d’actes. Tal com ha destacat la Regidora de Cultura Anna Serrano, “hem rebut una fenomenal resposta per part de diversos col·lectius i entitats de la ciutat, proposant-nos les seues activitats, i malgrat que ens hem trobat que la consignació pressupostària ja s’havia gastat, hem intentat aconseguir un pressupost de mínims per poder fer front a les infrastructures que necessiten aquests actes, i així aconseguir que es puguen portar a terme”. Cal assenyalar que la partida anual que devia destinar-se a aquest programa estival comptava amb prop de 32.000 euros, els quals han estat gastats durant el primer semestre de l’any per l’anterior equip de govern. Ara, el Govern municipal alcoià oferirà una completa agenda d’actes amb un pressupost total de prop de 12.000 euros.

Al llarg dels propers dies es presentaran la majoria d’activitats que seran programades, si bé no s’ha volgut establir un programa tancat degut a la premura de les dates i a l’escassa partida econòmica disponible: “No volem fer un programa tancat. De fet, a aquestes alçades de juliol no podríem fer-ho, perquè algunes de les activitats no quedaran definitivament tancades fins a d’ací unes setmanes. Però podem avançar que hi haurà més d’una vintena d’actes a tots els barris, i tractant d’atendre a tots els àmbits de la societat, una agenda que donarem a conèixer la propera setmana. Així, durant les setmanes d’estiu els alcoians que es queden a la ciutat tindran al seu abast cinema a la fresca, música en directe, activitats esportives i jocs aquàtics, entre d’altres ofertes”, ha anunciat la regidora.

Anna Serrano ha insistit a agraïr la resposta de la ciutadania, que ha permés trobar alternatives per oferir l’agenda: “De cara a propers anys, i amb una partida pressupostària, podrem habilitar un programa complet d’activitats culturals a l’alçada del que la ciutat mereix, però també tindrem en compte aquestes iniciatives ciutadanes, perquè demostren el dinamisme de la societat alcoiana”, ha subratllat.

Anna Serrano.

Regidora de Cultura.