Recollirà moltes de les propostes de la plataforma que s’oposava a l’hotel

El Govern municipal alcoià ha iniciat l’elaboració d’un Pla Director d’Usos de l’espai recreatiu-intensiu de la Font Roja. Es tracta d’un document que servirà per configurar l’espai de l’entorn del santuari, per tal d’aprofitar les possibilitats d’aquest paratge de gran valor mediambiental i cultural, garantint alhora la seua pervivència i conservació, i defensant-lo front a possibles projectes agressius que pugueren plantejar-se en el futur. Moltes de les actuacions que contemplarà aquest Pla recolliran les propostes que va traslladar al govern fa unes setmanes la plataforma ciutadana que s’oposava al projecte de construcció d’un hotel al cor del parc natural.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

Aquesta mateixa setmana s’han reunit els regidors i tècnics de Patrimoni, Patrimoni Històric, Urbanisme, Participació Ciutadana i Medi Ambient, per tal d’analitzar en profunditat les propostes de la plataforma, les quals poden servir de document base a l’hora de desenvolupar les diferents intervencions que puguen efectuar-se al paratge. L’objectiu d’aquestes accions no és altre que potenciar la protecció i la conservació de l’entorn, tot facilitant als visitants unes millors condicions per la seua estada, sense augmentar l’edificabilitat.

Una vegada que s’haja elaborat una primera proposta d’aquest document, el Govern té previst encetar un pla de participació, del qual eixirà el projecte final que serà traslladat a la Diputació d’Alacant, confiant que el màxim organisme autonòmic dedique a aquest projecte la inversió que tenia prevista per a la Font Roja. Cal assenyalar que, al llarg d’aquest procés, es pretén comptar amb l’aportació dels tècnics de Conselleria, responsables de la gestió del Parc, per tal d’involucrar i escoltar a totes les veus implicades en el funcionament del Parc Natural.

Tal com ha assenyalat el Regidor de Patrimoni Històric, Espais Comuns i Qualitat Urbana, Paco Blay, malgrat que algunes de les propostes de la plataforma presenten complicacions administratives per ser executades, la voluntat del Govern és arreplegar al Pla Director gran part d’aquestes iniciatives: “Hem valorat molt positivament el conjunt de mesures que ens proposen. La majoria són acceptables tot i que no totes tenen la mateixa facilitat de tramitació administrativa. S’està estudiant i s’ha arribat a la conclusió de que la millor manera de portar-ho a la pràctica serà elaborar un Pla Director d’Usos del nucli recreatiu intensiu per tal de veure de seqüenciar les diferents actuacions, i també prioritzar les urgències”.

Informació facilitada pel Servei de Premsa del Govern de l’Ajuntament d’Alcoi