Per tercer any consecutiu al Portal de Riquer, a les muralles medievals d’Alcoi.

Un bon grapat de militants i simpatitzants, acompanyats de familiars i amics, es vam reunir el passat 9 d’octubre de 2011 a les muralles medievals d’Alcoi per celebrar la Diada Nacional del País Valencià.

A l’ombra del Portal de Riquer i la Torre de N’Aiça, des de les 9:00 h, vora un centenar d’amics del BLOC- Compromís d’Alcoi vam gaudir d’un bon esmorzar en la millor companyia: coca dolça i xocolata calenta pels golosos, coca amb tomaca i farina pels que s’estimaven més el vi, la casera i les olives per acompanyar. Mentre els majors parlàvem de tot al voltant de les taules, els xiquets s’acaçaven als peus de les muralles, es baldaven al parc infantil i pintaven auques i senyeres, feien pintura de cara…

A les 10:45 h ens vam recollir tots al voltant de l’atril d’oradors per sentir els parlaments dels nostres companys: Rossana Valls, en nom dels militants del BLOC- Compromís d’Alcoi, va fer una crida en defensa de la nostra llengua i cultura; tot seguit, Aitor Pla, com a membre del BLOC-Jove d’Alcoi, va oferir el treball, la il·lusió i les idees novedoses dels joves per construir un Alcoi millor; i finalment, Rafel Carbonell, el nostre Vicealcalde i regidor, en nom del Grup Municipal del BLOC- Compromís d’Alcoi, ens feia memòria d’on veniem, ens felicitava per on estem hui i ens convidava a no baixar-nos del somni compartit que ens ha de dur al futur que tots desitgem, raó per la qual integrem, de manera ferma i convençuda, aquesta gran família del BLOC- Compromís d’Alcoi.

Els amics de la Colla de dolçainers i tabaleters La Degollà d’Alcoi, a qui hem d’agrair un any més la seua companyia i la seua música, important sempre, però imprescindible en un dia tan senyalat, van interpretar La Muixaranga, emocionant tots els presents i despedint l’acte fins l’any següent. Després de recollir-ho tot, ens vam aplegar a la Plaça de Dins, on Hiroshi Fujii va llegir el Manifest institucional del 9 d’octubre. El mateix Hiroshi va ser l’encarregat de tocar La Muixeranga, després de tants anys d’espera i davant d’una plaça plena de gent, que va seguir la interpretació alçada de les cadires.

El BLOC- Compromís ha contribuït, el seu primer 9 d’octubre al Govern de la ciutat, a dignificar el Dia Nacional dels valencians. Continuem celebrant-lo amb un contingut festiu i cultural, però afegint-li el caire reivindicatiu i d’afirmació de les nostres senyes d’identitat més estimades.

Seguim treballant perquè no siga tot flor d’un dia. Les properes eleccions han de servir, més que cap altra cosa, per aconseguir que les reivindicacions i projectes que demanem pel nostre poble, es duguen per fi a terme. No es canseu de repetir a tot el vostre entorn com són d’importants les Eleccions Generals del 20N. Formem Govern a l’Ajuntament d’Alcoi, tenim presència a les Corts Valencianes i necessitem estar al Parlament en Madrid.

Joan Lluís Santamaria

Secretari de Comunicació