Dins les activitats commemorant el Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència Contra les Dones.

Aquest matí, a la Plaça d’Espanya, culminaven els actes organitzats per la Regidoria de la Dona i l’Associació Contra la Violència de Gènere (ACOVIFA). Uns actes dirigits a tota la societat per implicar-la en aconseguir el final d’uns actes abominables que, a més de representar un nombre espantòs de víctimes cada any, tortura tots els dies a milers de dones de totes les edats, races i condicions socials.

S’adjunten fotos de l’acte i el Manifest institucional llegit per la Regidora de la Dona Anna Serrano durant l’acte d’aquest matí a la Plaça d’Espanya, com a commemoració del Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència Contra les Dones. Les nostres companyes Àngela Esteve i Maria Suàrez han estat, com a representants de l’Associació Contra la Violència de Gènere (ACOVIFA) i De mare a mare, respectivament, les encarregades de llegir els seus Manifests.

Les entitats que han participat als actes d’aquest matí han estat totes les entitats que treballen pels drets de la dona a la ciutat:

– Col·lectiu Dones

– Col·lectiu 8 de Març

– Fonèvol

– De mare a mare

– Associació d’Ames de Casa Lucentum d’Alcoi

– Associació Contra la Violència de Gènere (ACOVIFA)

A més, cal assenyalar que han participat els alumnes de 1r de Batxillerat de l’Andreu Sempere amb un xicotet recital; els alumnes de 2n d’ESO del mateix institut, que han oferit una flaixmob; i els alumnes de 4t d’ESO del col·legi Carmelites, amb una representació.

Per acabar, Hiroshi Fujii ha interpretat “El Cant dels Ocells” amb la dolçaina i Anna Serrano ha exhortat els assistents a acompanyar les associacions col·laboradores al dinar de germanor organitzat a l’Hostal Savoy, al carrer Casablanca.

MANIFEST 25 DE NOVEMBRE

DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ

DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES

La violència intrafamiliar afecta importants sectors de la població, atempta contra els Drets Humans i soscava normes difícilment aconseguides a través de la història de la Humanitat. Des d’aquesta perspectiva, la dona es troba en una situació d’indefensió i de desprotecció, encoberta per la tradicional intimitat i privacitat de la vida familiar i, com a tal, és l’expressió més radical de discriminació contra la dona, anul•la la seua autonomia i, ben sovint, disminuïx el seu potencial com a persona i com a membre de la societat.

Per tot això, les Nacions Unides ha proclamat la violència contra les dones com un problema de Drets Humans i exhorta a l’acció concertada dels governs.

Des de l’Ajuntament d’Alcoi volem donar tot el nostre suport a les víctimes de la VIOLÈNCIA, a tots els col•lectius que treballen per a la seua atenció i protecció, i també a aquells que influïxen positivament per aconseguir disminuir els elevats i preocupants índexs d’aquesta violència. És un dels objectius fonamentals d’aquest Govern, que treballa per unir esforços que posen de manifest el problema de la violència contra la dona.

Hui tenim l’obligació d’identificar aquesta llosa, fer-la visible públicament, i intentar conscienciar a tots els ciutadans que és un problema social de primer ordre. Per tant, és absolutament necessari i urgent que les administracions públiques arbitren la posada en marxa d’un pla integral d’actuació, que vaja des de l’aplicació de programes educatius de prevenció, fins a l’actuació dels poders públics; i això es produïx gràcies a les societats que canvien la seua percepció i la seua conscienciació davant del problema.

Totes i tots podem contribuir dia a dia fins aconseguir l’eradicació de la violència contra les dones.