Anna Serrano, Regidora de Cultura d’Alcoi, presenta l’Observatori de les Arts Escèniques

S’ha presentat l’Observatori de les Arts Escèniques Valencianes a la Fira de Teatre de Tàrrega. La presentació ha tingut lloc al stand de la Mostra de Teatre d’Alcoi, i ha comptat amb la presència de representats de distintes associacions de professionals del sector, integrants de l’Observatori.

L’OBSERVATORI DE LES ARTS ESCÈNIQUES naix amb el propòsit d’estructurar un mecanisme que facilite el seguiment permanent de les Arts Escèniques al País Valencià, avaluant l’estat del col·lectiu escènic a cada moment i proposant accions per a revitalitzar el sector. L’Observatori està format per AAPV (Associació d’Actors i Actrius Professionals Valencians), APCCV (Associació de Professionals de Circ de la Comunitat Valenciana) , APDCV (Associació de Professionals de Dansa de la Comunitat Valenciana), AVED (Associació Valenciana d’Empreses de Dansa), AVETID (Associació Valenciana d’ Empreses Productores de Teatre i Circ) , AGCPV (Associació de Gestors i Gestores Culturals del País Valencià) i FETI (Federació d’Espais Teatrals Independents).

Anna-Raquel Serrano, Regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Alcoi, ha volgut agrair la col·laboració de FiraTàrrega perquè la Mostra de Teatre d’Alcoi estiguera present a la Llotja professional. D’altra banda, ha justificat la necessitat que la Mostra de Teatre incloga el Congrés d’Arts Escèniques Valencianes la convocatòria del qual està tenint un gran ressò. En aquest fòrum s’analitzarà la situació actual del sector teatral valencià i es buscaran les propostes per tal de revitalitzar-lo. Finalment, la Regidora ha agraït la presència de representants de tot el col·lectiu professional valencià de les arts escèniques, i els ha convocat al Congrés i a la Mostra de Teatre.