David Abad: “La Generalitat Valenciana deu més de 250 milions d’euros a 30.000 valencians en subvencions per compra, lloguer o rehabilitació d’habitatge.”

El regidor nacionalista ha explicat que són moltes les famílies que van sol·licitar subvencions  a la Generalitat per a rehabilitació, lloguer o compra d’habitatge: “La Generalitat va firmar convenis amb alguns bancs perquè avançaren els diners, i per això els usuaris van demanar préstecs. Ara, com que les subvencions no es paguen des de fa quatre anys, els ciutadans es troben que les entitats financeres estan exigint-los que retornen els diners que els van deixar i amb els interessos corresponents, diners que en la majoria de casos no tenen per tractar-se de famílies amb recursos limitats.”

És per això que el BLOC-Compromís presentarà hui en el Ple un prec perquè l’Ajuntament d’Alcoi sol·licite a la Generalitat Valenciana, d’una banda que faça efectiu el pagament de les subvencions que deu; i d’altra, que ajorne els terminis de prescripció de les subvencions perquè no es perda el dret a percebre les ajudes compromeses i aprovades per la mateixa Generalitat

David Abad considera que l’administració local ha d’oferir als afectats tot el suport i l’assessoria legal necessaris perquè puguen fer els tràmits necessaris per no perdre la subvenció. I també que des dels departaments corresponents de l’Ajuntament s’hauria de fer mediació amb les entitats financeres perquè ajornen o renegocien les devolucions dels préstecs i dels interessos.

David Abad Ruíz.

Rregidor del BLOC-Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi.