Aitor Pla: “Són uns fets intolerables que cal que denunciem davant tota la ciutadania i de l’opinió pública, i necessita recolzaments institucionals. Per això presentem una moció al Ple de l’Ajuntament d’Alcoi. ”

El secretari local del Bloc Jove, Aitor Pla, ha explicat que passat 31 de desembre 13 joves representants d’organitzacions polítiques, entre les quals es trobava el BLOC JOVE, es van reunir amb la “Plataforma Gritos Contra el Muro Marroquí” per tal de conéixer de primera mà la realitat de la lluita del poble sahrauí.  Juntament amb la plataforma, van dur a terme una marxa pacífica fins al mur. Aquesta acció va provocar que l’Exercit Marroquí responguera amb diversos tirs, una reacció totalmente desmesurada i irresponsable en comparació amb el caràcter pacífic de la protesta.

Declaració en àudio.

La joventut sahrauí allí present ha denunciat la dramàtica situació que es viu, no solament als camps de refugiats, sinó especialment a la zona de territoris ocupats on la censura del Govern Marroquí és total i absoluta, i fins i tot impedeix conéixer les reiterades violacions dels Drets Humans. La tortura i les desaparicions conformen el dia a dia de la població sahrauí que resideix i resisteix al territori ocupat sota el silenci còmplice de la comunitat internacional.

L’objectiu de la Plataforma Gritos Contra el Muro Marroquí és no solament convertir-se en un espai de debat sobre el conflicte polític que oprimeix el poble sahrauí, sinó una via per a impulsar noves formes de denúncia per tal d’avançar en la solució del conflicte polític, econòmic i legal del Sàhara.

El BLOC JOVE considera que són uns fets intolerables que cal denunciar davant tota la ciutadania, i per això presenten una moció en el pròxim Ple de l’Ajuntament d’Alcoi. Aitor Pla manifesta que: “Esperem que tots i totes les regidores i els regidors de l’Ajuntament d’Alcoi se sumen a aquesta denúncia, condemnen aquests atacs i donen suport a les accions mampreses per la CEAS (Coordinadora Estatal  de Asociaciones Solidarias con el Sáhara)”.

Aitor Pla, secretari local del BLOC JOVE D’ALCOI