Anna Serrano: “No podem admetre que abans d’iniciar-se el procés de matriculació la Conselleria haja decidit suprimir dues línies sense saber quins centres demanaran els pares.”

Davant l’anunci de la Conselleria de la supressió de dues línies en l’etapa d’Infantil a la nostra ciutat, concretament una al Col·legi Públic El Romeral i l’altra al Col·legi Públic Miguel Hernández, la regidora de Compromís ha lamentat aquesta decisió i l’ha qualificada d’inoportuna, tant pel moment com per les formes.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

La regidora de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi, Anna Serrano,  ha manifestat el seu rebuig a aquesta mesura perquè “no s’entén com l’administració educativa decideix suprimir aules abans d’iniciar-se el procés d’escolarització. És quan les famílies han sol·licitat centre quan s’estarà en disposició de saber si falten places o en sobren als distints centres educatius de la nostra ciutat.”

La regidora nacionalista insisteix que si la Conselleria no rectifica, els drets dels pares es poden veure conculcats. ”Si no hi ha suficient oferta de places, on està la llibertat d’elecció de centre que tenen els pares?”

Per altra banda, explica Serrano: “No sembla casual que s’hagen decidit a suprimir línies, precisament en dues escoles públiques, la qual cosa confirma que el partit en el govern autonòmic, el PP, aposta decididament pel desmantellament de l’ensenyament públic, seguint directrius i criteris estrictament econòmics.

Ara més que mai els governants han de fer polítiques per a les persones, pensant en el benestar general. I és justament el contrari el que està fent el Partit Popular: suprimir línies educatives a costa d’augmentar la ràtio d’alumnes per aula, una fórmula que té en compte únicament criteris polítics i no pedagògics. No és justificable des del punt de vista educatiu que les aules d’Infantil tinguen una ràtio de 30 alumnes” — conclou la regidora.

El grup municipal de Compromís, absolutament convençut que l’ensenyament públic és un pilar fonamental en una societat democràtica, entén que cal defensar-lo col·lectivament i amb fermesa.

Anna Serrano, regidora de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi