Paco Blay: “És el moment oportú per a crear un Consell Social a Alcoi, tantes vegades demanat, en què estiguen presents i representats tots els sectors de la nostra societat.

El regidor de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay,  presentarà en el pròxim Ple una moció en què proposa la creació d’un Consell Social. Segons el regidor, en el Consell s’haurien d’integrar els representants del teixit social i associatiu de la ciutat: les organitzacions empresarials, els sindicats, professionals, associacions de veïns, el món de la cultura, ecologistes, representants polítics, etc.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací

Paco Blay explica que “el Consell Social hauria de tenir facultat per a elaborar propostes, emetre dictàmens, suggerir mesures, encarregar estudis i confeccionar informes en matèria pressupostària, urbanística i mediambiental. A més, podria tenir competències en els àmbits de l’economia i fiscalitat; relacions laborals, ocupació i seguretat social; urbanisme; assumptes socials; agricultura; educació i cultura; salut i consum; medi ambient; transport i comunicacions; indústria i energia; habitatge i desenvolupament local i comarcal, entre els més importants.”

El regidor conclou que “des de Compromís estem convençuts que és important per a Alcoi que es cree el Consell Social si prenem en consideració que els municipis reprodueixen, a grans trets, el model institucional estatal i autonòmic, i donada la importància de l’organisme per al benestar i la qualitat de vida dels nostres ciutadans i ciutadanes. En aquests moments de crisi, cal que tota la societat remem en la mateixa direcció amb generositat i dedicació. El Consell Social pot ser eixe instrument de cooperació que tanta falta fa en els nostres dies”.

Paco Blay, regidor del BLOC-Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi.