El grup municipal de Compromís, davant la recent notícia sobre l’abdicació del rei en favor del seu fill, considera que el Parlament ha de donar una resposta immediata, ja que la Constitució no ha previst aquest supòsit

El regidor i portaveu de Compromís planteja que: “En aquests moments l’única solució, a la falta de regulació, és la democràtica. Caldria oferir a la ciutadania la possibilitat de manifestar-se a través d’un referèndum sobre la possibilitat que el cap de l’estat (el rei) i tots els càrrecs públics i representatius de l’estat espanyol siguen designats mitjançant l’elecció de la ciutadania”.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

Abad anuncia que: “Compromís presentarà una moció en el pròxim Ple perquè l’Ajuntament d’Alcoi inste el Govern de l’estat a impulsar aquest procés legislatiu per tal d’aprofundir en la democratització de l’Estat espanyol.” Molts seran els municipis valencians que, de la mà de Compromís, presentaran aquesta moció.

Considerem que les institucions han de posicionar-se perquè, com a representants dels ciutadans, elegits democràticament, tenim l’obligació d’afavorir que siguen ells els que puguen decidir sobre els canvis en l’ordenament jurídic de l’estat espanyol. En una societat moderna i democràtica com la que volem, exigim un referèndum sobre el cap de l’estat i no una llei orgànica de continuïtat” —conclou Abad

David Abad, Portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi