David Abad, regidor i portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi, ha explicat que en el Ple de hui es debatrà una moció en què es demana Referèndum Ja! Perquè els ciutadans tinguen dret a decidir, a través de les urnes, quin és el model d’estat que volen i puguen triar per tant qui serà el cap de l’estat.

Aquesta moció ha estat presentada per Compromís i EU i tot fa preveure que no prosperarà, ja que els dos partits del sistema, els de sempre —PP i PSOE— han tancat files i aprovaran junts en el Congrés la Llei d’Abdicació del rei Joan Carles.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

Tot i que alguns militants i gent de les bases del PSOE han demanat llibertat de vot, l’aparell del partit ha demanat disciplina, amb l’excusa de la defensa de l’ordre constitucional.i de resoldre la sucessió del cap de l’estat segons la Constitució vigent.

Per a Abad: “En un tema com aquest, els partits haurien de permetre que es votara a consciència i sense directrius perquè es puga expressar la pluralitat d’opinions que hi ha entre les bases i l’electorat de les distintes formacions polítiques.

El regidor recorda que: “el PSOE va demanar als diputats del PP que es posicionaren de forma autònoma a les directrius del seu partit amb la reforma de l’avortament; per tant, és incongruent que ara el PSOE amenace als seus diputats amb sancions si no acaten la disciplina. Confiem que, almenys, que tots els regidors d’Alcoi donen suport a la nostra proposta de votar nominalment, que cada regidor haja de dir a viva veu què decideix.·

David Abad, Portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi