El portaveu i candidat a l’alcaldia d’Alcoi de Compromís, David Abad, ha manifestat que considera una greu irresponsabilitat per part de l’alcalde intentar aprovar els pressuposts, en un any electoral, el mes d’abril, i no en desembre com haguera estat lògic. “Si el problema de no aprovar-se el pressupost en el proper Ple està en les subvencions a les entitats socials, la solució la tenia ben fàcil: haver-lo presentat en desembre,com diu la llei, amb la qual cosa ja fa mesos que les entitats hagueren cobrat la subvenció”.

El portaveu de Compromís adverteix que aquest any no hi havia excuses per a l’endarreriment del Pressupost: ni hi havia sentències pendents, ni decrets del govern Central, ni cap obstacle administratiu. “Tot feia previsible que en Nadal podien estar els pressupost ja enllestits (de fet així es va anunciar diverses vegades per l’alcalde). No ha estat així i ara vol passar a l’oposició la pilota o responsabilitat  de les subvencions a les entitats socials, quan ha estat ell el que les ha endarrerit portant al mes d’abril el Pressupost. És una actitud d’evadir les responsabilitats que té per ser Regidor d’Hisenda i Alcalde d’Alcoi”.

Per altre costat, Abad recorda que “no és seriós apel·lar a la responsabilitat dels grups de l’oposició a un mes de les eleccions locals, quan el més normal hauria estat proposar el pressupost a la Corporació en el mes de desembre, perquè encara quedava mig any per a gestionar-lo, fins les eleccions municipals”.

El candidat i portaveu recorda que el resultat de les eleccions del mes de maig pot plantejar una situació poc seriosa: que un mes després de ser aprovat el pressupost –en el cas ho siga-, pot ser elegit un nou equip de govern que hauria de gestionar un pressupost que considera inadequat o reformable. “Aquesta situació obligaria a fer contínues modificacions de crèdit i processos d’exposició pública, amb els conseqüents endarreriments de la disponibilitat de les partides i els crèdits per a la seua gestió. I si torna a governar el mateix alcalde, ho té fàcil també: que en el primer Ple de la nova legislatura aprove el Pressupost que ara proposa. Solament hauran transcorregut un parell de mesos”.

David Abad, Portaveu i Candidat a l’alcaldia d’Alcoi per Compromís

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.