El Ple de hui, com diem els alcoians, fa goig.

Fa goig per la quantitat de gent, i aprofite per formular un desig: ojalà els 25 regidors que estem ací sapiguem trobar les fòrmules de participació per a què la política local del dia a dia genere també eixa participació en els Plenaris ordinaris.

I també fa goig perquè s’han renovat pràcticament la meitat dels regidors dels 25 que ací som. Això vol dir que la política alcoiana no està estancada, que hi ha renovació, almenys gradual, i això és un bon senyal de salut democràtica.

I precisament per eixa salut democràtica, primer que tot voldria donar les gràcies a eixes 4.000 persones d’Alcoi que han confiat en Compromís per representar-los ací, i per suposat donar les gràcies a tots aquells militants i simpatitzants que han col·laborat en fer-ho possible: fent campanya al carrer, aportant propostes, treballant des de casa o fent eixa faena de transmetre de boca a orella les idees i propostes que representa Compromís.

Ahir, una d’eixes persones, quan va saber les dades la quantitat de governs d’esquerres que tindrà, per fi, el País Valencià, més de 80 alcaldes de Compromís em deia: I com pot ser que a Alcoi no hi haja acord dels partits progressistes i s’entesten en governar en minoria?

La meua resposta inicial va ser clara: dos no s’enjunten si un no vol. Així de senzill. Per això ens hem votat a nosaltres mateixos.

Esta corporació és la corporació més plural, i a la vegada més distribuïda proporcionalment que ha hagut mai a Alcoi. Tots els partits estem entre el 12 i el 30% dels vots. De fet, és de les poques vegades de la present democràcia on no hi ha grups municipals amb 1 o 2 regidors. Això vol dir que Alcoi hui és plural. Això vol dir que els alcoians volen governs d’acord, on diferents visions es posen en comú.

Per altra banda, el 62% d’alcoians ha votat partits progressistes. I en canvi tindrem un govern i un alcalde que sols representa al 30% dels alcoians. Un alcalde que la llei li dóna, pràcticament, plenes potestats. Si hi haguera votació directa dels alcoians a la persona de l’Alcalde seria una altra cosa. Però l’Alcalde el triem els regidors, no els ciutadans. Per això li demane al partit que va a governar en minoria que ens demostre que no traeix la voluntat que han manifestat en les urnes les alcoianes i els alcoians.

He començat donant les gràcies i també vull acabar fent-ho. Vull agrair molt la faena feta i l’entrega dels regidors que han passat pel grup de Compromís. I voldria que em permetéreu que ho personalitze en algú. I eixe algú és Paco Blay. Paco va ser el primer Regidor del valencianisme polític a Alcoi i això ja és un gran mèrit, però és que a més ens ha marcat estil: de propostes, de faena, de moderació però amb extrema rigurositat.

A mi personalment em va motivar a interessar-me per la política quan va ser professor meu, i he tingut la sort de compartir estos anys al seu costat, sense parar d’aprendre.

El seu compromís amb Alcoi (i això que és el seu poble d’adopció) és evident, i si alguna cosa ens ha demostrat amb el seu exemple és que les persones normals poden dedicar-se a la política, perquè l’únic que es necessita és entrega i honestedat.

Moltes gràcies!

Vos adjuntem també les fórmules de promesa del càrrec per si són del vostre interés:

(Fórmula comuna)

Promet per la meua consciència i honor complir fidelment les obligacions del càrrec de Regidor de l’ajuntament d’alcoi, amb lleialtat al rei, i guardar i fer guardar la constitució i el nostre estatut d’autonomia, com a normes fonamentals de l’estat i de la nostra comunitat autònoma, perquè així ho mana la llei.

(David Abad)

Igualment, també promet defensar les accions que promoguen economies encarades al bé comú per arribar a un creixement sostingut i equilibrat de la nostra societat.

(Anna Climent)

Igualment, també promet treballar per la dinamització de la societat en ares de tindre per valors transversals la sostenibilitat econòmica i mediambiental junt a una qualitat de vida de tots els membres de la nostra societat.

(Raül Seguí)

Igualment, també promet defensar i lluitar per la igualtat real de totes les persones que formem la nostra societat.