El dilluns el govern d’Alcoi va convocar a l’oposició per recollir les opinions dels altres partits sobre el document DUSI (desenvolupament urbà sostenible integrat). La regidora Anna Climent explica que “Europa concedeix uns diners a les ciutats que s’adherisquen a l’estratègia DUSI i no ho podem deixar perdre”.
Compromís va fer propostes en positiu per a millorar el document. Segons la regidora: “D’una banda ens congratulem de què un node d’importància estiga situat en l’illla de Rodes, que tants anys ha sigut reivindicació de Compromís. I que, a més, per fi es projecte com a Parc Tecnològic Urbà, que és el que nosaltres sempre hem defensat.”
Continua Climent explicant que des de Compromís s’ha proposat millorar els accessos al riu, en quantitat i en qualitat (accessibilitat, senyalització…) i “hem proposat també unes escales mecàniques per tal de què la revitalització del riu que proposa el govern siga real; i hem afegit, respecte a la rehabilitació del riu, que es faça extensiva a la zona des del C/Calderon fins el Pont de Paco Aura, per tal de dotar d’un nou i bon accés a la zona de Tossals i Molins, tota eixa zona, a banda de millorar accessos donaria vitalitat al Centre per la part baixa.”
Finalment indica la Regidora de Compromís que “també hem suggerit que s’aposte per l’hidrògen com a combustible no contaminant dins de l’estratègia de descarbonitzar l’economia”.
Segons va informar el govern, DUSI és una iniciativa europea que pretén que cada projecte estiga suportat per tres potes, una part que aposte per una ciutat intel•ligent, l’altra per una ciutat sostenible i per últim una part com a ciutat integradora. Eixa és la línia que marca Europa en el 2020 i segons Climent: “açò obliga, per tant, a què qui accedisca a DUSI no convertisca els seus projectes en una subvenció a activitats urbanístiques a l’ús”.

Anna Climent i Montllor, Regidora de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací