El conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, insisteix que el projecte d’Alcoinnova per a la zona de la Canal segueix pel camí marcat per l’actual Consell des que arribara al govern de la Generalitat. Eixe camí passa per complir amb rigor amb la seguretat jurídica i evitar que es posen en marxa projectes que no s’ajusten a llei o amb signes d’arbitrarietat. Segons Climent, no és presentable que el Partit Popular, i en concret el diputat autonòmic, Fernando Pastor, responsabilitze l’actual Generalitat i en concret la Conselleria d’Economia de la situació de l’esmentat projecte. El conseller opina que “Pastor i el seu partit tingueren tres anys per posar en marxa l’ATE d’Alcoinnova, que en teoria era un procés abreviat. Caldria preguntar-se per què no van ser capaços de fer-ho. Ara ha quedat demostrat que no tot està en regla i que quedaven informes importants per resoldre”.

El conseller ha tornat a negar que depenga de la seua conselleria el projecte d’Alcoinnova, ja que es troba ara pendent dels informes de la conselleria de Medi Ambient. “Economia s’ha limitat a distribuir entre les conselleries implicades (Habitatge i Medi Ambient) els assumptes que quedaven pendents. Res més tenim a veure amb açò, només que vetlarem perquè es complisca la llei”, apunta.

Climent és de l’opinió que el PP i Fernando Pastor tracten de tirar les culpes al govern del canvi de les seues pròpies incompetències i del greu estat en què es troben les comarques centrals des del punt de vista econòmic, “oblidades, deixades i sense inversions”.

El conseller de Muro recorda que la indústria de les comarques estava absolutament oblidada i que ha hagut de ser l’actual conselleria d’Economia la que posara en marxa un pla de reindustrialització dels sectors tradicionals com ara el tèxtil i el joguet amb un projecte molt concret per millorar els polígons industrials (vora 9 milions per a les comarques) i un altre pla d’1,4 milions per al sector del tèxtil i altre 1’4 M per al joguet. “Això són fets i no paraules buides com les del senyor Pastor i el Partit Popular, que insisteixen a acusar-nos de no promocionar i ajudar la indústria quan a tota la Comunitat hi ha previstos el 2017, 51 milions d’euros només per a reindustrialització. De fet, el partit de Pastor va esmenar a les Corts la proposta per als polígons i proposà reduir-la de 9 a 4 milions, ès a dir, reduir 5″.