MàriusIvorra, regidor i portaveu del grup municipal Compromís Alcoi ha declarat «estem molt satisfets per l’esforç que està fent el conseller Rafa Climent al cap de la conselleria d’economia sostenible, una de les seues prioritats és reduir l’atur a les nostres comarques, i el nou pla AVALEM JOVES ajudarà a atenuar la incidència, que recordem que està en el 17.6%».

AVALEM JOVES és un pla que compta amb una dotació de 2,000,000 d’€ per a la contractació indefinida de persones joves majors de 16 anys que tinguen una qualificació professional reconeguda. A este pla poden adherir-se empreses i els treballadors autònoms que tinguen com a territori d’actuació el País Valencià.

La quantia de la subvenció ascendirà a 7.926,24 €, per al cas de contractes indefinits inicials a jornada completa (9.907,80 €, en el cas de contractació de dones o de joves amb diversitat funcional). Els contractes indefinits a temps parcial de com a mínim 30 hores setmanals seran subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l’ajuda.

Fa unes setmanes, Compromís va denunciar la falta d’interés que el govern de la ciutat té per este col·lectiu, ja que per segon any consecutiu la ciutat no obtindrà les subvencions per a organitzar tallers ocupacionals, per falta d’espais habilitats per a rebre estos cursos.

Màrius Ivorra Torregrosa
Regidor i portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi