El portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi Màrius Ivorra ha declarat: «Al proper Ple de l’Ajuntament d’Alcoi proposarem la creació d’un espai municipal per a soterrar mascotes».

Al la nostra ciutat hi han censats més de 6000 animals de companyia, però, què ocorre quan arriba el final? On van a parar els nostres companys de quatre potes?

Les opcions són les mateixes que quan mor un ésser humà: incineració -col·lectiva o individualitzada, al que segueix el pertinent lliurament de les cendres- o el soterrament. No obstant açò, en el cas d’aquesta última les possibilitats es limiten. A Alcoi hi ha diferents llocs on la gent els soterra sense cap permís ni reglamentació, és per això, que proposarem la creació d’un espai municipal per soterrar-los o deixar les cendres a la nostra ciutat.

Municipis com Barcelona, Madrid, Elx o Mislata ja conten amb espais reservats a les mascotes al seu cementiri o a altres zones on poder recordar a les nostres mascotes. Aquests espais no requereixen de gran quantitat de sol, així que seria fàcil preparar una zona per aquest ús. Continua Ivorra «Volem que la creació d’aquest espai es consensue amb les diferents entitats que defensen el benestar dels animals a la nostra ciutat».

“Tenim un seriós dèficit d’educació emocional a l’hora d’afrontar la mort de les nostres mascotes”, explica Ivorra “En el cas dels nostres animals de companyia encara existeix incomprensió: hi ha qui no entén que es puga patir tant o més per la mort d’un gos que per la d’un familiar. Però és que, al cap i a la fi, un animal també és part de la família. Un ésser amb el qual, en molts casos, es crea un vincle igual d’estret, o fins i tot major, que el que s’estableix amb qualsevol altre ésser humà”.

Màrius Ivorra
Regidor i Portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi