1. Jornada festiva i reivindicativa al Passeig d’Ovidi Montllor per a celebrar la Diada valenciana

La festa que Compromís d’Alcoi organitza cada 9 d’Octubre en ocasió de la Diada nacional valenciana enguany, per primera vegada, va tenir lloc al Passeig d’Ovidi Montllor, al barri del Viaducte. Un grup nombrós de militants, simpatitzants, ciutadanes i ciutadans d’Alcoi i vinguts de les comarques veïnes s’hi va reunir sota la mirada serena del cantautor alcoià, immortalitzada per Antoni Miró.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací

Còpia del Manifest de Compromís: punxeu ací

Fotos de l’acte: punxeu ací

Al llarg del matí, en el qual no van haver els discursos de costum, el portaveu de Compromís Alcoi, el portaveu David Abad, va destacar que “per a redreçar el rumb desastrós a què ens han abocat els partits de tota la vida, el 9 d’Octubre és sempre un bon motiu per a exaltar la construcció de la identitat valenciana. Però ha de ser també una ocasió per a reafirmar-nos en el nostre compromís amb els ciutadans i ciutadanes d’Alcoi, no només en la defensa de la nostra identitat i la salvaguarda de la nostra cultura, sinó també en la construcció d’una societat millor, en què es garantisquen els nostres drets a un habitatge digne, a l’oportunitat de treballar, a una educació i una sanitat públiques de qualitat. Compromís és l’única veu estrictament valenciana i reivindiquem la força de la nostra gent i de les nostres conviccions”.

Abad va voler recordar que hi ha una altra forma de fer política, des de les persones i per a les persones. No hi ha prou a emprar sovint paraules com participació i democràcia en els discursos, com fan al govern de la ciutat, sinó que cal fer-les realitat, posar-les en pràctica.I ací és on els senyors Francés i Agulló ens enganyen a tots, perquè no han estat capaços ni d’aparcar un sol dia les seues dèries partidistes per a consensuar amb la resta de representants del poble un Manifest conjunt.

El regidor valencianista denunciava que“tot i que el Sr. Agulló va anunciar que el govern en redactaria una proposta i que s’hi podrien fer aportacions, la realitat no ha estat així i no hem sabut res del Manifest. És més, hem sabut pels mitjans de comunicació que enguany no hi ha hagut Manifest institucional i que la seua redacció i lectura ha estat a càrrec de la Plataforma per la Dependència.”

La celebració va continuar com estava previst, farcida d’homenatges a la cultura valenciana. Després de l’esmorzar, amenitzat per la Colla de Dolçainers i Tabaleters La Degollà d’Alcoi, es va fer una ofrena floral a l’Ovidi Montllor en representació de tots els valencians que han lluitat i lluiten per la construcció del País. A continuació es va fer una lectura de poemes, sobretot de Vicent Andrés Estellés, atés el 20é aniversari de la seua mort. L’acte es va cloure amb la lectura del Manifest del 9 d’Octubre per part de dos militants de Compromís, el major i la més jove d’entre els nacionalistes.

David Abad, Portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi.