ImageEL BLOC DE LA COMARCA DÓNA SUPORT ALS ACTES REIVINDICATIUS DE LA PLATAFORMA “SALVEM EL TREN” DEL PROPER DISSABTE, 11 DE NOVEMBRE

Ximo Victoriano: “Les nostres comarques necessiten un transport públic de qualitat, que l’actual línia fèrria Alcoi-Xàtiva cobreix solament en part. Pensem que cal potenciar-la i modernitzar-la d’una vegada”.

El secretari comarcal del BLOC, Joaquim Victoriano, i el regidor de l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, han manifestat el suport decidit i sense fissures del BLOC als actes reivindicatius que la plataforma “Salvem el tren” ha organitzat per al proper dissabte, dia 11, tant a Alcoi com a Ontinyent.

Per als representants local i comarcal del BLOC, és fonamental potenciar i dinamitzar la línia Alcoi-Xàtiva, tant per raons mediambientals —el ferrocarril és avui el transport públic menys contaminant— com per raons econòmiques, socials i de qualitat de vida dels nostres conciutadans, tant els de l’Alcoià i el Comtat com els de la Vall d’Albaida, els més afectats de tots. Segons Victoriano, “hem de recordar que aquestes dues comarques, tan dinàmiques des del punt de vista industrial, cap d’elles no disposa d’una xarxa de transport públic per ferrocarril digna i en condicions normals. La situació actual de la línia Alcoi-Xàtiva és tercermundista per la velocitat, les condicions materials, l’escassa freqüència de serveis, etc.”

Per la seua banda, Blay afirmava que “hora és ja que les dues administracions responsables de la línia —per conceptes diferents— es posen de veritat d’acord i resolguen definitivament un problema que està enquistat des de fa vora vint anys, i ni les majories absolutes dels dos partits majoritaris en diferents etapes —PSOE primerament, i PP després— no han estat capaços de resoldre”.

Per aquests motius, els representants del BLOC consideren que totes les iniciatives que s’emprenguen per a reivindicar una modernització de la línia i una millora del servei, sempre seran recolzades pel BLOC. Blay recorda que a la tardor de 2003 ja va proposar una moció a l’Ajuntament en el sentit que l’alcalde d’Alcoi s’oferira com a mediador entre el ministeri i la Generalitat, i la resposta era que no calia, que “ells” ja estaven treballant i ho resoldrien. Així mateix recorda la frase que va dir Zaplana a Alcoi: “Ese problema lo resuelvo yo con una llamada a José Mari [Aznar]”. “Pel que es veu, o no es va produir la telefonada o Jose Mari no li va fer molt de cas”.

Ximo Victoriano                                                           Paco Blay

Secretari Comarcal del Bloc                          Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.