ImageLES CORTS REBUTGEN LA PROPOSTA DEL BLOC DE CONNEXIÓ FERROVIÀRIA FOIA DE CASTALLA–VILLENA

Paco Blay: “La proposició no de llei (PNL) o proposta de Morera, que arreplega una aspiració general dels agents socials i econòmics de la Foia de Castalla i de l’Alcoià-Comtat, ha estat rebutjada en les Corts, amb el vot en contra del PP i l’abstenció del PSOE”.

El secretari general del BLOC i vicesíndic a les Corts Valencianes de la coalició Compromís, Enric Morera, ha manifestat la seua decepció amb els dos gran partits majoritaris, el PP i el PSOE, per no voler recolzar la PNL que pretenia obtenir el compromís dels governants responsables per a la construcció d’un enllaç ferroviari Foia de Castalla-Villena, que donara eixida als habitants i als productes d’una comarca tan dinàmica com abandonada per l’administració en matèria d’infraestructures ferroviàries.

Morera informa així mateix que en el debat a les Corts, el PSOE ha presentat una esmena que pretenia dilatar la proposta remetent a estudis i consultes prèvies així com passar el compromís de la seua construcció, en cas d’estudi i consens favorable, a la Generalitat, exonerant al govern de l’estat, cosa que Morera ha volgut esmenar a la seua vegada per tal d’implicar a les dues administracions responsables. “No ha estat possible trobar un punt de consens de tots, i al final ens hem emportat una gran decepció, com la tindran tots els empresaris i agents socials de la Foia: solament el BLOC-Compromís ha votat a favor de la connexió, el PP ha votat en contra i el PSOE s’ha abstingut, mostra que les infraestructures importants i la vertebració del territori els preocupa ben poc als dos grans partits”.

Per altre costat, el responsable del BLOC a Alcoi, Paco Blay, insisteix que aquesta era una aspiració general dels diferents agents socials i econòmics tant de la Foia com de l’Alcoià i el Comtat, que desitgen tenir una connexió ferroviària amb un ramal importantíssim com és el Madrid-Alacant, que els permetria als habitants d’aquesta comarca i les seus mercaderies anar cap a l’interior d’Espanya i també cap el port, una de les grans potencialitats econòmiques de futur per la seua relació amb el corredor mediterrani.

Finalment, Blay recorda que des de l’època de la Dictadura de Primo de Rivera, en la qual es va començar a construir un ferrocarril entre Alcoi i Alacant -que hauria passat per Ibi-, cap projecte de ferrocarril s’ha portat a terme ni s’ha redactat, malgrat l’evolució positiva del creixement econòmic d’aquestes comarques, sobretot de la Foia, durant les últimes dècades. “Ara és el moment de començar a pensar en transport de futur, i els dos grans partits no han volgut ni tan sols acceptar que s’estudie i s’implique a les dues administracions responsables: l’autonòmica i l’estatal. Totes dues es tiren les responsabilitats una a l’altra, i així no podem funcionar: les necessitats dels nostres ciutadans haurien d’estar per damunt d’interessos de partit”.

Enric Morera, Vicesíndic de Compromís.

Paco Blay, portaveu del BLOC a Alcoi.