ImageEl BLOC JOVE d’Alcoi enceta la campanya “TAMBÉ EN MOROS I CRISTIANS VOLEM MÚSICA EN VALENCIÀ”

El BLOC JOVE enceta una campanya baix el títol de “TAMBÉ EN MOROS I CRISTIANS VOLEM MÚSICA EN VALENCIÀ” per tal de reivindicar que els joves pugem gaudir en les nits de festes de grups de música tant en castellà, com porta fent-se, com també en valencià, la nostra llengua, la llengua de la festa.

Per a Alba Nadal, Secretaria Local del BLOC JOVE d’Alcoi: “Fa anys que el joves d’Alcoi estem patint una carència fonamental. I és que pareix que escoltar música en la nostra llengua suposa un vertader problema per al nostre Ajuntament. De fet ni tan sols recordem la última vegada que, de mans de l’Executiu, ens va visitar un grup que emprara el valencià en les lletres de les seues cançons.”

“Per sort, la música en la nostra llengua té un nodrit nombre de grups que l’empren, i que fan ús d’ella a les seues lletres. Alguns com Obrint Pas, la Gossa Sorda, o fins i tot els alcoians VerdCel, grups amb una trajectòria més que reconeguda i que malauradament estan vetats a la nostra televisió pública, a Canal 9, la televisió que paguem cadascú dels valencians i valencianes, i com no també a molts Ajuntaments governats pel Partit Popular” denuncia el Secretari Comarcal del Col·lectiu de Joves del BLOC, Vicent Català

La joventut necessita que activitats com aquesta siguen fomentades i suportades pel nostre govern local. “Des del BLOC JOVE d’Alcoi pensem que ja ha arribat el moment de que l’Ajuntament responga a les demandes de gran part dels seus joves”, afirma Alba Nadal

Per aquest motiu i en quina millor data que celebrant el Mig Any fester, el BLOC JOVE d’Alcoi dona el trò d’eixida a aquesta campanya de recollida de signatures per tal de mostrar-li al Ajuntament que els joves i no tant joves, les alcoianes i alcoians i tots aquells que ens visiten també volen gaudir en moros i cristians de música en valencià.

Els fulls de signatures estaran repartits per diferents entitats, instituts, universitats i biblioteques, entre altres.

Dins d’aquesta campanya també realitzarem diverses activitats que aniran anunciant-se. Amb suficient temps se li faran entrega de les signatures a l’ajuntament perquè puga valorar l’interés i el faça realitat. “Perquè tot no es un concert de David Bisbal, els joves tenim les nostres pròpies demandes i reivindicacions i l’ajuntament que no creu en els joves ni en la participació, deu començar a obrir els ulls, i escoltar”, destaca el Secretari Comarcal.

Des del BLOC JOVE, convidem a l’Executiu a que o faça, “si el Govern Municipal no fa res, nosaltres, el col·lectiu de joves del BLOC ens mourem i potser que Alcoi siga un dels punts on es celebre La Gira, Festival Itinerant de Música en Valencià”, anuncia la Secretaria Local, ja que es troben en procés de negociació.

“Cal demostrar-li al Partit Popular que una llengua no sols es defensa parlant-la als actes polsosos i folkloristes sinó també fent ús d’ella a tots els llocs i gaudint-la per tots els racons sempre, durant el dia a dia i a les nostres festes”, acaba afirmant Vicent Català.

BLOC JOVE D’ALCOI. Plaça de Dins 3, 3er – [email protected]