Paco Blay: “El sector de la tercera edat, i dins d’ell les persones  necessitades d’algun tipus d’assistència, és el sector més feble de la nostra societat, i no es pot abandonar ni retallar despesa en eixe sector com sembla que vol fer la Conselleria de Benestar Social”.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha informat que el seu grup recolza les reivindicacions dels afectats per les retallades de la Conselleria de Benestar Social que pot deixar en el carrer, sense ajudes de cap tipus, milers de persones necessitades d’assistència social, sense la qual poden verue’s juntament amb els seus familiars –qui els tinga- amb un gravíssim problema que no sempre podran resoldre.

El representant del BLOC recorda que aquest sector és el més sensible i feble de la nostra societat i és el que més atenció hauria de rebre per part de l’administració i del conjunt de la societat. “Després d’un vida laboral, no es pot deixar sense cap tipus d’ajuda a persones que realment ho necessiten. Un país avançat, que creu en l’Estat de Benestar, no pot abandonar les seues persones majors que ja han aportat anys i treballs al conjunt social; se’ls ha de retornar part del que ells han aportat. En tot cas, són ciutadans amb drets socials reconeguts que han de ser atesos d’alguna manera i no se’ls pot abandonar a la seua sort (en molts casos, molt dolenta)”.

Blay recorda que des del BLOC venen reivindicant des de fa temps un increment substancial del nombre de places geriàtriques a la nostra ciutat, especialment si es té en compte que la població d’Alcoi va envellint-se (actualment constitueix quasi un 20% del total de la població) i en els propers 5-10 anys hi haurà a Alcoi més un 25% de persones majors de 65 anys. Segons l’estudi sobre benestar social en Alcoi, realitzat per la Universitat d’Alacant en col·laboració amb l’Ajuntament en el 2004 (l’últim que s’ha fet), les dades són ben significatives:

· El 31% –molt més que no el 22% estatal‑ de les persones majors viuen sols, i el 58% amb la seua parella;

· i d’aquesta tercera part que viuen sols, el 25% tenen de 66 a 75 anys, el 42% de 76 a 85 anys, i el 50% tenen més de 86 anys.

· del total de persones majors, un miler reben assistència de duració desigual i procedència diversa: el 44% la reben dels fills, i la resta de serveis diversos (empleats llar, Serveis Socials, voluntariat, etc.)

Segons Blay,la conclusió és clara: l’administració ha de fer un esforç per tal d’atendre este sector de la població, i des del BLOC recolzem tot tipus d’inversions i de reivindicacions en aquest camp de la dependència”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi