Rafa Carbonell: “La situació actual del sistema educatiu al nostre país i les carències que patix Alcoi fan convenient que es confeccione un Pla Local d’Educació, global i que estiga consensuat entre tots els sectors implicats: professors, pares, administració, sindicats i empresaris”.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Rafa Carbonell, proposa que per tal de  contribuir a solucionar els problemes que l’ensenyament té sobretot al nostre país, i especialment en temps de crisi, on l’educació i la formació han de ser les eines fonamentals per pal·liar els seues efectes; ateses les mancances educatives que hi ha a la ciutat d’Alcoi, seria molt útil que els sectors implicats en el món de l’ensenyament confeccionaren, coordinats des de l’administració, un autèntic Pla Local d’Educació per a consensuar objectius, coordinar iniciatives, impulsar la innovació, planificar activitats i optimitzar recursos. “A Alcoi hi ha professionals molt competents i dinàmics, així com pares molt dedicats, i empresaris implicats en la formació dels joves. Pagaria la pena coordinar eixos esforços i aconseguir que se’n beneficiara tot el sector, tant pel que fa la formació reglada com la no reglada”.

Segons el representant del BLOC, l’actual situació del sistema educatiu al nostre país obliga a tots els protagonistes a buscar eixides òptimes per tal de millorar un sector fonamental de la societat, i al mateix temps tan delicat, com és l’educatiu. No hem d’oblidar que el mateix l’article 27 de la Constitució espanyola ja consagra com un dret fonamental l’ensenyament, i posa èmfasi que s’ha de donar en les millors condicions possible, per part de l’administració pública com a màxima responsable. “Per això seria molt positiu que des de aquesta administració municipal es coordinara i consensuara un Pla que permetera la implicació positiva dels diferents estaments, en la gestió i en la confecció dels diferents aspectes que configuren tot l’entramat educatiu d’un municipi: concreció d’objectius, coordinació d’activitats, impulsar la innovació…”.

Per altre costat, Carbonell advertix que ja que la mateixa crisi econòmica expulsa del mercat laboral molts joves (al voltant del 40%), especialment els menys formats, caldria fer un esforç per crear millors condicions per a la seua preparació professional, per tal que d’aquesta manera  pogueren optar amb més possibilitats als diferents llocs de treball que el mercat laboral oferisca. “I ací el paper dels empresaris, dels sindicats i dels centres educatius és fonamental. I cal ser més flexibles en els sistemes de formació, ja que no sempre el model “acadèmic” ha de ser el millor. A Europa, ja fa temps que funcionen els anomenats sistemes no reglats que també donen els sues fruits per la seua major flexibilitat. És per tot això, que cal fer un pla global i de llarg abast, tot pensant en les necessitats tant dels alumnes en les diferents edats (des d’Infantil fins a la Universitat) com de la mateixa societat. La interacció multidireccional, en aquest sentit, hauria de ser el fil conductor del Pla”.

Rafa Carbonell.

Portaveu i candidat del BLOC a l’Alcaldia d’Alcoi