València, 15 de desembre de 2010

El PP ha tornat a rebutjar en les Corts Valencianes les esmenes del grup parlamentari Compromís als pressupostos de Turisme de 2011. Com l’any passat, el portaveu de Compromís, Enric Morera (BLOC), ha tornat a defensar una redistribució de partides “poc clares” d’eixa conselleria per ajudar a les festes de l’Alcoià i el Comtat.

Les esmenes van ser proposades pels grups municipals i col·lectius locals del BLOC en estes dos comarques per a promocionar les festes dels pobles. Segons Morera, “una forma important de donar a conéixer la riquesa dels nostres pobles és mitjançant les seues festes. Els actes que se celebren en els pobles de l’Alcoià i el Comtat tenen un atractiu turístic de sobra i això pot atraure visitants que poden aportar molt a les economies locals. Nosaltres apostem per això, però el PP prefereix seguir organitzant festes per a ‘pijos’ de fora, la qual cosa lamentem profundament”.

Morera ha recordat que des del BLOC en l’àmbit local com des de Compromís a les Corts Valencianes, “continuarem defensant la importància que tenen les festes i el seu potencial turístic i per això volem dir als col·lectius festius de l’Alcoià i el Comtat que amb Compromís poden comptar perquè nosaltres creiem i valorem el que fan”.

La relació de festes de l’Alcoià i el Comtat que Compromís ha demanat subvencionar des de Turisme i que ha rebutjat el PP és la següent:

• Festes populars de Muro: 75.000 euros
  • Moros i Cristians d’Alcoi: 150.000 euros