David Abad: “La tradició musical del alcoians i l’actual situació de gran creativitat i diversitat en el camp de l’expressió i la creació musical, fa necessari crear un espai específic. L’Asil de ‘los Pobres’, restaurat per a la Llum de les Imatges, pot ser perfectament eixe espai”.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

El BLOC-Compromís d’Alcoi ha presentat un avantprojecte, batejat com Casal de la Música, amb el que proposa aplegar a totes les entitats i persones que treballen al voltant del món de la música en la ciutat. “Per això el primer que farem serà reunir-nos amb elles i consultar sobre el futur millor”.

Segons el número 3 de la candidatura del BLOC per Alcoi, David Abad, aquest Casal de la Música podria ubicar-se a l’antic Asil del Camí, una de les tres seus de la Llum de les Imatges. Aquest espai, que ha sigut rehabilitat i condicionat per la Generalitat Valenciana per a la mostra Camins d’Art, quedarà buit i sense ocupació a finals d’any. “Tenint en compte que també incorpora en la planta inferior un gran espai per a aules, seria el lloc idoni”.

Segons Abad, “hem invertit recursos públics en recuperar aquest espai patrimonial per a la ciutat; ara cal donar un pas endavant i dotar l’Asil de contingut permanent, i el Casal de la Musica pot ser eixe contingut”.

El candidat recorda que sobre el sector de la música, amateur i professional, no es pot passar per alt que són més de 2.000 els intèrprets musicals amb que compta la ciutat d’Alcoi, de tota condició. “Tots aquestos i les entitats que els representen formarien part del Casal de la Música, plataforma que serviria com un instrument de participació, coordinació i projecció, tant interior com exterior, de la música d’Alcoi”.

El paper de l’Ajuntament d’Alcoi en el Casal de la Música podria realitzar-se a través del Centre Cultural, a la vegada que hi hauria un Consell de Participació (amb integrants de totes les associacions) i una Comissió Directiva.

“Una proposta com el Casal de la Música ens podria ajudar a regular la participació de les nostres entitats musicals en qüestions de diversa naturalesa. Des de gestionar la participació de les bandes de música alcoianes en les festes de moros i cristians a l’organització d’un concurs de música per a joves intèrprets locals”, afegeix David Abad.

Descarrega’t tot el projecte

David Abad