Rafa Carbonell: “L’únic contacte real que ha hagut, fins ara, ha estat la proposta del BLOC, que s’ha reunit amb tots els grups, formalment, i aquests l’han rebutjada.”

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

El candidat del BLOC-COMPROMÍS a l’Alcaldia d’Alcoi cap de la delegació negociadora per a constituir un govern a la ciutat d’Alcoi, Rafa Carbonell, ha informat que els tres grups polítics amb representació en el consistori municipal han rebutjat la proposta del BLOC de constituir un govern de concentració, presidit pel BLOC, i del qual en formarien part tots els partits amb representació municipal, amb àrees o regidories de forma consensuada amb la finalitat d’aconseguir el màxim de cohesió i representativitat possibles.

Segons Carbonell, l’objectiu d’aquesta proposta era, davant la greu situació econòmica, adoptar politiques de consens i de cooperació i mostrar a la ciutadania que es pot fer front a la crisi de forma co-participada. “I atenent als resultats electorals i a les evidents diferències ideològiques entre els quatre partits, el govern seria presidit pel BLOC, no solament per ser el de major augment en recolzaments electorals –més de 3.500 vots- sinó també, i sobretot, perquè per la seua posició política i trajectòria al llarg d’aquest vuit anys de presència institucional, és el que millor podria actuar d’àrbitre i moderador en les possibles diferències que sorgesquen al llarg de la legislatura. Però no ha pogut ser. Els tres partits no han volgut”.

El representant del BLOC-COMPROMÍS indica que el PP acceptava el govern de concentració sempre i quan el presidira Jorge Sedano. “Per a nosaltres és inacceptable aquesta condició, tant perquè la ciutadania li ha infligit un dur càstig al baixar en més de 4.500 vots, com perquè la suma dels vots progressistes en sumen 17.000, molt més que els 12.500 del PP. L’oferta a participar en un futur govern de majoria progressista era generosa per part del BLOC, però el PP no l’ha volguda aprofitar”.

Per la seua banda, tant EU com el PSOE han rebutjat la proposta del BLOC amb l’argument que la situació econòmica i social actual no era tan greu com perquè  necessitara d’un govern d’emergència local com el que proposava el BLOC per a buscar formes més de consens i de cooperació que de confrontació. “Des del BLOC no compartim aquest punt de vista, però lògicament la respectem. I és una llàstima que no haja quallat aquesta proposta que haguera mostrat a la ciutadania que la classe política és capaç, quan toca de sumar i no restar”.

Acaba la seua nota Carbonell recordant que ara iniciaran una segona roda de contactes, formals –fins ara no n’ha hagut cap, excepte l’indicat-, per tal d’arribar a configurar un govern progressista a la ciutat d’Alcoi, tal com han demanat els ciutadans de forma clara. “És una responsabilitat que, després dels resultats electoral del passat dia 22, no podem defugir. I des del BLOC farem tot el possible i l’impossible”.

Rafa Carbonell.

Candidat del BLOC-COMPROMÍS a l’Alcaldia d’Alcoi