Divendres se celebrarà una assemblea oberta en què es donarà a conèixer als joves aquest òrgan de participació

La Regidora de Joventut de l’Ajuntament d’Alcoi, Sabina Gregorio, està ultimant la posada en marxa del Casal Jove, una iniciativa que té com a objectiu principal estimular als sector més joves d’Alcoi per a que participen de forma activa a la vida ciutadana, retornant als joves la seua representativitat i fomentant la seua implicació en el funcionament diari de la ciutat.

El Casal Jove es presentarà divendres 22 de juny en una assemblea oberta que tindrà lloc a les 18 hores a l’aula de formació de la Policia Local (c/ Casablanca 3-5), una reunió a la que podran assistir tots aquells joves que ho desitgen. A aquesta assemblea s’explicarà com serà el funcionament de la nova iniciativa, atenent a les demandes dels joves de la ciutat.

Alcoi disposa d’un teixit associatiu i una dinàmica cívica rica i molt diversa, que s’allunya dels estereotips de joves conformistes i immòbils que, de vegades, la societat dóna per certs. Durant molts anys, l’Ajuntament ha viscut d’esquenes a aquest col·lectiu, fet que ha allunyat progressivament els joves de l’Administració que, en teoria, els és més propera, i això ha provocat desafecció i que se sentiren poc representats.

Davant això, la Regidoria de Joventut crea un òrgan de participació que organitzarà periòdicament assemblees on s’informarà de les actuacions de la Regidoria, alhora que arreplegarà l’opinió dels joves respecte a temes d’interès de la ciutat per tal de comptar amb ells. A banda d’aquestes assemblees, el Casal Jove mantindrà una activitat contínua segons les necessitats, per a dur a terme les propostes que vagen naixent, així com per a coordinar-se entre entitats per tal d’aprofitar al màxim els recursos de què disposen.

El Casal Jove disposarà a més d’un lloc a manera de seu, en les instal·lacions de la mateixa Regidoria, al carrer Major, que puga fer de punt de trobada i de treball, i amb informació del seu interès a l’abast. A més, per a les diferents activitats que s’organitzen, s’anirà buscant el lloc més adient.

Hi haurà un grup de treball organitzat entre els mateixos joves i que treballarà de la mà de la Regidoria, que serà l’encarregat de dur el dia a dia del Casal, coordinar el seu funcionament intern i amb la Regidoria, dur a terme la seua dinamització i organitzar les seues necessitats (convocatòries, informació, actes de les diferents assemblees…).

A més, caldrà cooperar i mantenir al corrent de les accions del Casal els centres educatius de la ciutat, ja que una part molt important de la joventut està congregada en aquests i, per tant, aquest haurà de tenir-hi una presència molt important.

Tal com ha explicat la Regidora de Joventut Sabina Gregorio, “el Casal Jove naix amb vocació de ser un fòrum on totes les entitats juvenils i joves de la ciutat puguen relacionar-se i estar representats davant els òrgans administratius, per tal de poder solucionar problemes i fer arribar les seues propostes a la Regidoria. Es tracta d’una eina àgil i directa per a una organització transversal i participativa de la Regidoria, on es tracten de primera mà aquells temes que afecten aquest col·lectiu. Totes les propostes i queixes realitzades s’estudiaran i es donarà la corresponent contestació. D’aquesta manera els nostres joves col·laboraran en la política de joventut de la seua ciutat, establint una comunicació directa i bidireccional amb els joves”. Gregorio ha volgut destacar que el Casal fomentarà la participació dels joves en la vida de la ciutat, després de més d’una dècada sense polítiques de joventut a nivell local: “Demostrem que els joves poden i volen fer d’aquesta la seua ciutat. L’Ajuntament ha estat molts anys vivint d’esquenes als joves, i ja és hora de que disposen del protagonisme que mereixen, d’oferir-los els ferraments i els canals per a que tinguen poder de decisió sobre el futur de la ciutat: és el seu futur i és la seua ciutat”.

Accions concretes

Una vegada constituït el Casal Jove, les accions concretes que s’iniciaran a curt termini seran:

· Col·laborar en l’elaboració del Pla Integral de Joventut que redactarà la Regidoria.

· Execució d’un programa d’inserció laboral dissenyat per al col·lectiu jove.

· Promoure tallers d’interès per a la joventut: esportius, culturals, educatius…

· Mantenir coordinació amb el comerç de la ciutat per tal d’aconseguir col·laboracions, descomptes, cinemes… (Carnet Jove-IVAJ).

· Organització de xerrades de temàtica d’interès per als joves.

· Campanyes d’informació relacionades amb el Dia de la Dona, la Joventut, la SIDA, el càncer…

· Disseny d’activitats per estimular el dinamisme i la motivació del Casal i, per tant, dels seus joves: eixides de carrer, petits concerts, petits concursos…

· Ajudar a la difusió del treball d’entitats i grups de joves entre els seus propis companys: grups de música amateur, joves artistes, agenda d’activitats comuna per a entitats…

· Mantenir al dia l’espai d’informació juvenil del Casal, així com taulers en els centres educatius.

· Crear i mantenir el fòrum juvenil.

· Creació d’una borsa de voluntariat jove.

· Elaboració d’un cens d’habitatges buits de la ciutat, i que siga públic per a disposar d’informació accessible sobre habitatges.

· Elaboració i manteniment d’una pàgina web que permeta penjar tota acció del Casal, punts d’informació, comunicació, agenda…