Sabina Gregorio: “A partir de la nostra proposta, el regidor d’Educació es va comprometre a crear una Plataforma en defensa dels estudiants universitaris, en la qual col·laborarem de bon grat.”

Declaració en àudio-mp3

En el Ple d’ahir, dia 17 de desembre, la regidora del BLOC-Compromís a l l’Ajuntament d’Alcoi, Sabina Gregorio, va exposar quina era la situació de més de 600 estudiants, als quals les universitats els havien comunicat que eren beneficiaris d’una beca de la Generalitat del curs passat —cal aclarir que la beca inclou la gratuïtat de la matrícula. Fa uns dies la Generalitat els ha comunicat formalment que se’ls ha denegat la beca, i per tant ara  hauran de pagar la matrícula del curs passat i la d’enguany.

Aquesta situació s’agreuja si tenim en compte que la Generalitat no ha convocat encara les beques per al curs actual i que, encara que la consellera d’Educació va anunciar un increment del 10% de la partida pressupostària, en realitat la partida s’ha reduït més del 20%.

Segons Sabina Gregorio “l’Ajuntament d’Alcoi ha d’instar la Generalitat a incrementar el pressupost destinat a beques i ha d’actuar de mediador entre els estudiants alcoians i l’administració autonòmica. I una bona manera de donar suport a aquests estudiants que estan ara en aquestes circumstàncies és crear la Plataforma anunciada per tal d’analitzar la situació i tractar de trobar possibles solucions”.

Des del Bloc-Compromís considerem que l’accés a l’educació és un dret a l’abast de tothom, i les beques pretenen corregir les desigualtats socials. És per això que la Generalitat està incomplint aquest deure amb els joves universitaris que aspiren a una formació superior.

Sabina Gregorio Molina.

Regidora del BLOC-Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi.