Paco Blay: “Considerem que és un tema molt important per a la ciutat, en un sentit o altre, i per tant el Consell hauria de debatre’l i pronunciar-se.”

El regidor de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha informat que ha sol·licitat a la presidència del Consell Econòmic i Social que s’incorpore, juntament als temes ordinaris, un punt en l’ordre del dia per a la pròxima reunió de l’iorganisme fixada per al dia 27 de novembre. “Penesem que és important  que existisca un Informe del CES d’Alcoi sobre la viabilitat o no del Parc Empresarial Alcoinnova en la zona de la Canal”.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

Blay recorda que cal tenir en compte que un dels debats de l’àmbit econòmic i mediambiental més important que s’ha generat a la nostra ciutat  és la ubicació del Parc Empresarial Alcoinnova a la zona de la Canal. “És important el debat per la polèmica que s’ha generat a la societat alcoiana al voltant d’aquest tema, tant si s’escolten els arguments dels qui defensn les bondats i avantatges d’eixa ubicació, com si s’atén als col·lectius que s’hi oposen per raons bàsicament mediambientals al considerar que es posa en risc de contaminació l’aqüífer del Molinar”.

El regidor considera que el tema té la suficient importància perquè siga debatut en el Consell Econòmic i Social i, a més a més, si ho considera escaient, emeta el seu dictamen o informe  i es pronuncie sobre la viabilitat econòmica i mediambiental del projecte. “El dictamen fins i tot podria incloure, si és el cas, possibles alternatives a la proposada per la mercantil La Española en la Canal, com des alguns sectors socials i polítics es demana, i trameta després les seues conclusions als òrgans municipals”, conclou Blay.

Paco Blay, regidor del BLOC-Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi.