ImagePACO BLAY, CONVIDAT COM A EXPERT A LA SETMANA DE L’AIGUA ORGANITZADA PER “XÚQUER VIU”

Participarà en una Taula rodona sobre “Passat, present i futur del riu i la seua Ribera”, en qualitat d’historiador junt al president de la Comunitat de Regants de Sueca, un representant de la Fundació “Nova Cultura de l’Aigua”, i el també historiador Tomàs Peris

El portaveu i regidor del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha estat convidat a les Jornades titulades “Setmana de l’Aigua” que ha organitzat la plataforma “Xúquer Viu” per tal difondre la història, els problemes i les perspectives de futur del riu Xúquer, el seu ecosistema i els sistemes de regadiu tradicionals de la Ribera.

Les Jornades, que tindran lloc en Sueca entre els dies 14 i 23 d’octubre, constaran de conferències, taules rodones, tallers i activitats lúdiques per tal d’acostar a tots els riberencs la realitat actual del riu Xúquer. Aquest riu ha estat objecte de polèmiques darrerament per problema del transvasament de part de les seues aigües al riu Vinalopó i pel problema del lloc des d’on s’haurien de derivar, si des de la desembocadura en Cullera o des de la capçalera en Cortes de Pallás.

Blay hi formarà part de la Taula Rodona del dia 21 que debatrà a Sueca el problema del “Passat, present i futur del riu i la seua Ribera”, a la qual acudirà com historiador i coneixedor del sistema i l’evolució del sistema de reg del curs baix del riu Xúquer. A la taula hi seuran també el president de la Comunitat de Regants de Sueca, José Pascual Fortea, el també historiador i expert en regadius Tomàs Peris Albentosa, així com un representant de la Fundació “Nova Cultura de l’Aigua”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.