ImageELS CANDIDATS DEL BLOC-INICIATIVA-VERDS ES REUNEIXEN AMB ELS DIRECTIUS DE LA CAMBRA DE COMERÇ D’ALCOI

Rafa Climent: “Ha estat un encontre fructífer, ja que hem intercanviat punts de vista importants per al futur econòmic i social de les nostres comarques, i són perfectament convergents i complementaris”

Paco Blay: "Els obstacles a una cooperació de llarg abast entre els nostre col·lectiu i els diferents agents socials i econòmics no venen de nosaltres ni d’ells; estan en un altre lloc”

Els cap de llista al Congrés per a les properes eleccions per la coalició BLOC-Iniciativa-Verds i alcalde de Muro, Rafael Climent, i el candidat al Senat i portaveu a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha realitzat una visita de cortesia a la Cambra de Comerç d’Alcoi, en la qual es van reunir amb el seu president, Enrique Rico, la secretària, Júlia Company, i altres membres de la Junta Directiva.

L’objectiu de l’encontre era explicar als dirigents empresarials les propostes de caràcter econòmic, tècnic, socials i territorial que la coalició inclou en el seu programa, que inclouen entre altres, les següents iniciatives o projectes de futur:

una millora de les infraestructures (xarxa comarcal de carreteres, connexió per ferrocarril amb Alacant, modernització del tren Alcoi-Xàtiva…);

potenciació de l’eix econòmic Alcoi-Cocentaina Muro;

sòl industrial de caràcter comarcal, que pot començar amb un estudi conjunt del que es pot generar al voltant de l’autovia en construcció;

ampliació a la comarca de les funcions de la Cambra de Comerç;

major cooperació -de tot tipus- entre els municipis del nostre entorn, que pot començar amb la creació d’una Mancomunitat de Municipis;

exigència a l’estat i a la Generalitat de majors inversions en la creació de condicions per a optimitzar a la nostra comarca la societat del coneixement, la transferència de tecnologia, la innovació i la investigació (creació d’instituts tecnològics, laboratoris de recerca biomèdica…);

donar impuls i potenciar, modernitzant-los, els nostres sectors tradicionals (agricultura de valor afegit, tèxtil, químic…);

facilitar per tots els mitjans possibles la creació d’empreses de nous sectors de futur, com la gestió de residus, energies alternatives, recuperar l’artesania…).

Al mateix temps els candidats va escoltar les reivindicacions i demandes dels representants empresarials, que coincidien en gran part amb les oferides pels candidats del BLOC-Iniciativa-Verds  i s’oferien per a portar al parlament espanyol les possibles reivindicacions, en un intercanvi d’opinions que va resultar molt fructífer.

La valoració que van fer els candidats va ser molt positiva. Climent va afirmar que “ha estat un encontre fructífer, ja que hem intercanviat punts de vista importants per al futur econòmic i social de les nostres comarques, i hem vist clarament que són perfectament convergents i complementaris; el futur i benestar dels nostres conciutadans passa per la cooperació entre tots”.

Per la seua banda, Blay va afirmar que  "s’ha vist clar que els obstacles a una cooperació de llarg abast entre els nostre col·lectiu i els diferents agents socials i econòmics no venen de nosaltres ni d’ells; estan en un altre lloc, i caldria tractar d’eliminar-los per tal d’enllestir noves vies, més assenyades i generoses, d’intercanvi de punts de vista i de projectes; està en joc el futur de les nostres comarques i cal més decisió i lideratge, i menys cortines de fum”.

Rafel Climent. Alcalde de Muro i Candidat al Congrés.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi i candidat al Senat.