ImageEL BLOC EXIGEIX ALS DOS GRANS PARTITS QUE ES COMPROMETEN D’UN VEGADA A RESOLDRE EL PROBLEMA DEL FERROCARRIL ALCOI-XÀTIVA

Paco Blay: "Tant el PP com el PSOE han gaudit de majories absolutes simultànies a Madrid, a València i a Alcoi, i no ho han resolt encara. I portem així més de vint anys. Hora és ja que es comprometen de debò”

El regidor del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi i candidat al senat, Paco Blay, ha expressat la seu indignació pel que considera una falta de respecte als habitants de les comarques d’interior per la no resolució, durant els darrers vint anys, d’un  problema tant important per a les comunicacions de les comarques de l’Alcoià i el Comtat com és el del ferrocarril Alcoi-Xàtiva. “I aquest any no hi ha prevista cap inversió seriosa per part de ningú”.

El regidor del BLOC recorda que des que es va plantejar el problema de la seua clausura per falta de rendibilitat, ara fa més vint anys, els dos grans partits han gaudit de forma simultània de majories absolutes en les tres administracions (l’estatal, l’autonòmica i la local)  i cap d’ells ha estat capaç de resoldre de forma definitiva el problema, fent les inversions necessàries per a modernitzar la línia, augmentar el nombre de viatges, acurtar els temps de recorregut, facilitar el transport de mercaderies… “Fins i tot Zaplana va afirmar a Alcoi, en campanya electoral, que eixe problema el resolia ell ‘con una simple llamada a JoseMari [Aznar]’. Pel que es veu i  pel temps transcorregut des de llavors, o no es va produir la telefonada, o va ser poc efectiva, o no li ha importat gens el problema, ja que després inclús ha estat ministre i tampoc no ha mogut un dit ”.

El portaveu del BLOC afirma així mateix que en el Ple d’octubre de 2003, quan encara hi havia majories absolutes del PP en les tres administracions (Madrid, València i Alcoy), va demanar que l’alcalde d’Alcoi s’oferira com a mediador entre la Generalitat Valenciana i RENFE per tal de desbloquejar el tema, i l’alcalde d’Alcoi s’hi va negar. “L’argument per a negar-se va ser que ja estaven treballant en el tema. Molt poc, sembla, perquè quatre anys i mig després segueix el tema igual, i ni els pressuposts de l’estat ni els de la Generalitat tenen previst cap intervenció en aquest exercici del 2008”.

Blay conclou la seua nota tot afirmant: “Per això, i avui dia 6 que estan en Alcoi els dos gran partits de míting de campanya, amb màxims responsables, els exigim que es comprometen de debò a resoldre el problema d’una forma definitiva, i no venguen més fum cap dels dos i enganyen els ciutadans donant llargues a un tema que és urgent per als habitants de les comarques de l’Alcoià i el Comtat. No oblidem que aquesta línia és l’única que tenim de moment per ferrocarril -el transport del futur per ser més sostenible-, el qual amb les inversions adients i una estació intermodal, podria ser una magnífica plataforma de transport de mercaderies -a més de passatgers- per ferrocarril, i convertir Alcoi en un autèntic centre logístic comarcal i fer-lo més capital de l’interior”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.