Paco Blay: “Donat que l’ajuntament és propietari d’un bon grapat d’habitatges i solars en el Centre Històric, podria ser l’impulsor i promotor de vivendes públiques per a joves, famílies desafavorides o cooperatives, almenys en les seues propietats ”

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

El regidor del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha manifestat la seua intenció d’impulsar d’habitatges socials en la ciutat, bàsicament en les propietats que l’Ajuntament té en el Centre Històric per tal de reduir el preu de compra i facilitar el seu accés, bé per la via del lloguer bé per la via de la compra mitjançant fòrmules jurídiques flexibles. “Estarien dirigides als grups econòmicament més febles (joves, aturats, immigrants, jubilats) amb la tipologia constructiva més adient segons per a qui vaja dirigit”.

“Per al BLOC, afirma Blay, el més correcte des del punt de vista del bé general seria utilitzar el patrimoni de tots els alcoians (habitatges i solars de propietat municipal) per a enllestir una autèntica política social -o pla rector- d’habitatges, que en aquests moments no existeix per al govern municipal. La qual cosa podria repercutir en un abaratiment del preu final dels habitatges. Trobem a l’actual administració local molt més sensible al lliure mercat i als interessos dels promotors que a les necessitats d’alguns col·lectius socials més desfavorits”.

Les fórmules jurídiques a utilitzar en aquest pla d’habitatges socials poden ser molt variades: propietat, lloguer, hipoteca inversa, cooperativa… però sempre atenent a les disponibilitats i situacions econòmiques dels seus beneficiaris. “Amb aquesta proposta es tracta d’implicar a l’Ajuntament a què vaja més enllà del que preceptuen les ordenances sobre VPO i sobre Patrimoni Municipal del Sòl, i a què atenguen els col·lectius més desafavorits, toto adaptant-se a les seus condicions i necessitats”, afirma Blay.

El portaveu del BLOC recorda que en el Ple octubre de 2004 ja es va aprovar, a proposta del BLOC, l’adopció de mesures per a impulsar la construcció d’habitatges reduïts per a joves i majors, sobretot per a la gent gran, però el PP local no n’ha fet res des d’aleshores, ni tan sols durant l’època de més expansió econòmica, deixant que el mercat immobiliari marcara les directrius i la política constructiva, i desentenent-se per tant el PP local del problema real de moltes famílies i col·lectius que tenen dificultats serioses en accedir a una vivenda digna.

Segons Blay, “de fet, el govern local del PP ha preferit subhastar vivendes i solars en el Centre Històric, abans que portar el mateix Ajuntament la seua política pròpia d’habitatges, que no ha existit en cap moment. Han preferit vendre al mercat lliure abans que donar-li al seu patrimoni un enfocament més social”.

Paco Blay.

Regidor del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi